Alla inlägg den 17 oktober 2014

Av Fru Lundgren - 17 oktober 2014 22:54

Det är ju fredag och vi bjuder ju då hit mina föräldrar och tillsammans äter vi tacos. Mysig och idag efter maten kom även min bror Kevin, hans tjej Ida och deras lilla son milo. Mysig att dom kom och hälsade på utan att vi ens väntade dom. Så det blev mycket bus och lek för Max så han var vaken en timme längre en han brukade. Men det gör ju inget.
Hade tänkt att rida killarna ikväll. Men vårar främmande åkte härifrån strax efter 10 tiden och jag tyckte det var för sent att rida då. Så jag får ta det i morgon istället. Ska nog även in och kolla på klubbtävling på SRK i morgon. Så det är mycket att göra nu.

Nu ska jag skutta ut och ge hästarna vatten och killarna ska få sin mat.

Av Fru Lundgren - 17 oktober 2014 17:37

Idag stor det ridning på Ettans schema. Jag är verkligen inte alls sugen att rida längre. Har tappat suget lite nu då hösten kom. Så tack och lov går killarna att köra. Men ettan blir lite lidande. Visst hon går att köra men jag är rädd att något ska hända då hon ibland är lite busig.

Men i alla fall tillbaka till idag. Hon var lugn och fin och kom direkt fram till grinden så jag tror verkligen Hon ville ut. Min magkänsla sa ändå att detta kan sluta illa. Hon var fin tills vi kom in i skogen. Då blev hon som en bomb. Började trava och det gick bra tills vi travat några meter då började hon galoppera på stället och då jag försökte lugna henne så började hon små stegra. Sen fick jag iväg henne i trav igen och berömde i massor. Ja då började hon kasta sig från höger till vänster på stigen och trodde allt skulle mörda henne. Sen funkade inte traven och skritten. Efter ett tag i skritt så lät jag henne få galoppera. Hon ville att det skulle gå fort. Men jag bestämde att kort galopp ska det bli. Ja då bjuder hon på galoppombyten och tyckte det var så kul. Haha. Fick henne att trava lite och sen kämpade jag på med att skritta på långa tyglar. Gick bra tillslut. Så skam den som ger sig. Hon fattade vad jag ville och i slutet var hon så fin. Synd bara att hon är som en tickande bomb fast hon BARA får hö. Man kan tro att det är hon som får havre och inte killarna. Har bestämt att nu försöka hålla igång henne mer. Nu har hon ju bara gått promenader pga såret på benet som gjorde att hon svällde i det. Men nu börjar hårdträningen om igen. :)
Bjuder på en bild från idag.

Klippte förresten av typ 20 cm från hennes svans då leran i hagen gjort den till en stor tova som inte gick att borsta ur. Brukar alltid klippa svansarna kortare höst/vår för att dom ej ska förstöra dom.

Glömde ta en bild innan jag klippte. Därför håller jag ihop bitarna nu :)

Älskar hennes svans. Den är så grymt fin :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards