Alla inlägg den 13 oktober 2014

Av Fru Lundgren - 13 oktober 2014 22:30

Ja idag är det måndag igen för er som missat det. Men jag gissar att ingen missat detta. Jag steg upp tidigt för att ringa veterinären och boka tid till valparna nästa vecka. Dom är ju lev.klara den 21 så då måste ju man fixa alla papper och allt till dom. Så nu är den tiden bokad.
Sen steg vi alla upp och åt frukost. Sen åkte vi en snabbis till stan och fixade ett par vinterskor till Max. Max var så trött att han somnade i bilen så han och min man stannade kvar i bilen medan jag sprang runt och fixade på stan. Efter att vi var klara i stan stannade vi av hos mamma och pappa. Max lekte runt som en galning och sen for vi hem. Försökte få han att sova lunch. Men hur ska man kunna sova om man hoppar runt som en kanin i sängen och tjuter av skratt. Haha. Så det var att gilla läget. Tig det lugnt ett tag för att sen åka och hämta pizza. Gott var det. Och Max älskade det. Haha. Efter maten satte vi Max i cykelvagnen och kopplade Spike för att cykla 3,8 km med min man och Ängla joggandes vid oss. Skönt att få komma ut och motionera och få frisk luft i lungorna. Kom sen hem och tog en paus i soffan. Busade med vilda Max och sen då han gick och la sig så skuttade jag ut i stallet. Gick en powerwalk i 25 minter med alla tre hästarna innan killarna fick sin müsli och alla fick gå in i hagen igen.

Som ni säkert minns så gjorde ju ettan en liten reva i bakbenet i onsdags. Det hade läkt ihop fint i helgen men så lyckades hon riva upp lite igen och nu är hon jätte svullen. Men utan hälta och värme. Så nu blir det att gå promenader, kyla och linda benet på henne. Ska nog linda in henne i bubbelplast så hon kanske inte gör sig illa lika lätt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards