Alla inlägg den 11 oktober 2014

Av Fru Lundgren - 11 oktober 2014 21:55

Dagen började med att jag efter frukosten (kl10:30) ringde mamma och hörde om hon ville med till skogen och gå med hundarna. Vi har inte gått någon promenad på två veckor pga förkylningen och att hela familjen varit trötta. Men jag har aktiverat hundarna här hemma på annat sätt. Men ja i alla fall. 6 glada hundar hade vi då vi gick mot skogen. Och mamma tog med diva också så vi hade totalt 7 hundar. Alla var mer eller mindre helt vilda och sprang runt som galningar. Skönt att kunna göra hundarna lyckliga. Även diva sprang och hade kul. Efter promenaden hade jag lite trötta hundar. Då vi kom hem igen så fick Max direkt gå upp och sova lunch. Vilket han ville då han var trött.

Jag gick då ut i stallet och tog först ut Pajsen. Tog han ner till ridbanan och tömkörde han. En annan häst var också där och han var först spänd och ville kolla in den. Men sen blev han så grymt fin att det rent gör ont i mitt hjärta. Fina killen. Han arbetade på jätte bra i form i alla gångarter och så innan jag slutade passet fick han trava på i högre tempo och utan att jag fokuserade på formen. Jag ville att han skulle sträcka ut bakbenen och trampa mer under sig med längre kliv. Gick jätte bra och han hittade ändå tillbaka till formen fast jag inte gjorde något. Då gav vi oss han fick skritta av. Sen fick han sin müsli med allt tillbehör innan han fick gå tillbaka till hagen.
Tog då ut Ettan och longerade henne på banan. Hennes fokus var att göra av med energi. Och det kan jag lova hon hade. Hon hoppade och skuttade runt som en galning så jag gick be henne lugna sig. Hon gav sig sen och skötte sig grymt bra. Vi tränade även lite på att rygga och det är väl inte hennes starkaste sida. Sen gick vi upp till stallet och Hon fick då komma in i hagen igen och sen fick dom alla dela på höbollen jag rullade in till dom. Så jag fick tre nöjda hästar. Hon får inget annat en Hö då hon ändå är som ett krutpaket. Tycker det är onödigt att göra henne till en tickande bomb. Haha.

Åt sen middag med min lilla familj och efter middagen drog vi ner till mamma och pappa med efterrätt. Blev glass och päronhalver. Gott.
Var tänkt att jag skulle ta Q idag också. Men hamnade i soffan och känner mig trött efter promenaden idag. Måste ju lyssna på min kropp också. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards