Alla inlägg den 25 oktober 2014

Av Fru Lundgren - 25 oktober 2014 23:22

Just nu känns det som om detta med att ha häst inte är min sak! Ettan har ju som typ alla ni som följt oss vet om, bråkat med lymfangit och hälta ända sen hon februari 2012 kom hit. Jag har gråtit floder och verkligen gjort allt för henne. Och vi alla var nära att ge upp flera gånger. Sen hösten 2013 har hon inte varit svullen eller ens visat några symptom så i augusti blev hon helt friskförklarad. Hon har varit så fin i benet. Men för någon vecka sen busade hon ju då jag red och självklart sparkade sig ovanför skyddet på hennes "skadade" bakben som vi bråkat med. För hon bara lymfangiten i ett ben. Så hon har varit lite lite svullen. Men inget farligt. Sen nu ikväll då jag kom ut så är hela benet grymt svullet från just över hasen mer till hoven. Ingen värme, förut lite lite i knäet. Men haltfri som vanligt. Lindade benet nu och satte ut henne i hage igen.

Jag börjar känna att jag tvivlar på våran framtid. Kommer hon ens leva ett år till? Och det värsta är att jag känner att jag inte orkar lägga ner tid just nu och utbilda henne då allt just nu känns som om det är bortkastad tid. Jag lovade mig själv att inte gå igenom samma skit igen som sist. Så detta kanske blir sista tiden med henne. Jag vill inte se henne svullen och jag tappar intresset att ens gå ut till henne.

Bli bra nu min älskade vän. ?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards