Alla inlägg den 15 oktober 2014

Av Fru Lundgren - 15 oktober 2014 20:03

Jag är ändå glad över att jag kan leva det liv jag verkligen vill leva. Jag har tyvärr inte många vänner (2 st) då jag varit mobbad och min väg ut från skiten hittade jag hos djuren. Dom fick mig att kämpa fast jag ville ge upp. Dom varken dömmer, fryser ut, snackar skit eller på annat sen trycker ner mig. Visst kan jag möta motgångar med dom men det gäller att ta sig över dessa hinder. Jag träffade min man 2008 och det är tack vare han som jag bor i mitt drömhus med stall på gården och omgiven att djur. Han har hjälp mig och stöttat mig genom med och motgångar. Han har hjälpt till att få mina drömmar verkliga. 2013 blev vi föräldrar till våran älskade son. Trots att jag är mamma så hinner jag med allt i vardagen vad det innebär att vara hemmafru och att hinna med 3 hästar och 6 hundar. Många ställer mig frågan om jag tänker bränna ut mig. Men för mig är detta min vardag. Jag tar oftast med hundarna då jag är ute med hästarna för att spara tid och jag kan ibland ta med en häst som handhäst då jag rider. Trots att jag har så många djur så hinner jag även ta det lugnt och se tv eller bara njuta av att sitta i soffan. Jag älskar mina hästar och hundar och ett liv utan dom är inget jag kan tänka mig. Utan dom är jag inte den lyckliga och glada personen. Jag kämpar emot migrän, nack och ryggsmärtor. Men vet ni vad mina läkare säger? Sluta inte leva det liv du lever. Utan hästarna och hundarna skulle jag tappa muskler och min kropp skulle bråka mer. Vissa dagar gör sig smärtan påmind mer en andra och då är jag glad att jag har en man som kan hjälpa mig. Jag kommer i april att bli mamma igen och då tycker folk runt mig att hästarna borde säljas. Men enligt mig ska inget säljas. Jag vet jag kommer att klara av allt. Det gäller bara att prioritera rätt så kan man göra allt man vill. Jag tycker fler ska börja följa sina drömmar och inte bry sig om vad andra säger. Varför ska dom styra ert liv? Du lever ju ditt liv och om du ska göra alla glada så finns det ju ingen tid över att leva som du vill. Så skit i alla som pratar skit och lägger sig i dina val. Lev så som du vill. För det är då du är som är lyckligast. :)

Av Fru Lundgren - 15 oktober 2014 16:07

Jag var ju igår och hämtade hem en ny vagn till hästarna. Köpte den av Hampus som tidigare har ägt Q.

Men i alla fall så lyste solen och det var jätte mysigt ute. Så jag passade på att ta med Ängla och låta henne springa med då jag körde Q. Blev en härlig runda på 5,2 km. Ängla var trött och Q var bara lite trött men inte svettig. Gav han sin mat och bytte häst. Tog ut Pajsen och gick sen för att hämta campa. Bestämde att hon skulle få följa med och göra sig av med energi. Hon var jätte duktig men blev lite trött i det höga tempot. Pajsen skötte sig grymt bra och tyckte detta var kul. Körde samma runda som med Q. Sen fick även han sin mat och fick komma ut i hagen. Lämnade campa och tog sen ettan. Var tänkt att bara gå en runda med henne. Men så pigg som hon var så satte jag henne i longerlinan och lät henne få göra sig av med energi. Hon var grymt busig men lugnade sig fort. Gick sen en liten härlig runda i skogen innan jag satte in henne i hagen igen. Fyllde på vatten till hästarna och sitter nu i soffan och tar det lugnt. Ska snart ner till mamma och äta middag.

Har ju glömt bort att visa vad min snälla man byggt till. Förra året så trampade hästarna ut höbollarna nästan direkt så jag har varit på jakt efter en "hölåda" men inte hittat något till bra pris. Så jag fick min man att bygga en till mig och klä den med pressening så hästarna inte äter upp träet. Blev grymt nöjd och hästarna verkar också gilla den.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards