Alla inlägg den 2 oktober 2014

Av Fru Lundgren - 2 oktober 2014 20:00

Fast det regnade då jag vaknade så valde solen att sen kolla fram och vad passar inte bättre då en att ta och rida hästarna? Började med Ettan. Tog henne i longerlinan och hade lagt upp två låfga stutshinder så hon får lära sig att hoppa stuts utan att jag är på ryggen och hjälper henne hela tiden. Det var grymt bra träning och hon gjorde lite kaos för sig själv i början men fattade sen hur hon skulle göra och vilket tempo hon skulle ha och då gick det som en dans. Hon är ju duktig bara hon själv vill och orkar lyssna på det jag ber henne att göra.. Men det är ju klart att det är ju roligare att busa och leka en att jobba. haha. Jag tycker ändå hon var grymt duktig då vi bara hoppat hoppat stutts ca 5 gånger och var av detta är andra gången i longerlinan så hon är ju inte så van. Att hoppa högre hinder och kombinatoner funkar hur bar som helst men ju lägre hindret är ju mer kan man ju leka och busa enligt Ettan. Efter att ha hoppat klart så gav vi oss av i skogen och skrittade av. Jag gick också så vi båda fick röra lite på oss. Hon var lite tittig och jag tror att grannen var i skogen med sina hundar då vi dels såg spåren och så stannade hon av hela tiden och skulle kolla vart dom var. Men jag bara pratade lugnt och fortsatte att gå och då lugnade hon sig fort.

Sen var det Pajsens tur att komma ut och få hoppa samma sak som det Ettan gjort. Men denna gång satt jag upp på han då det är lättare att rida han då man kör hopp eller bommar och så kan man träna på att ta in han på mindre volter och ja rida olika tempon och så. Han kändes lite seg men piggnade till sen och vart så grymt fin. Tyvärr så har han svårt nu att arbeta i låg form då han tappat lite ryggmuskler men som sagt så är det ju det vi har fokus på att bygga upp nu och det går bättre och bättre för varje dag och han har börjat få mer muskler på rygg och rumpa vilket är bra. Sen så är han ju 17 år så han har ju några år på nacken först som travhäst och sen ridhäst. Så det är ju klart att han kommer bli mer ur fas ju äldre han blir. Så det gäller att hålla igång och inte rida allt för hårda pass så man sliter ut han. Vill ju inte skada han. Hoppas ju kunna få ha han många år till. Sen sågr jag att han börjat tappa sommarpälsen och då blir han dirket lite segare.


Nu ska jag bädda ner mig i soffan och sen blir det att umgås med min man. Lilla kotten har just lagt sig och ska sova.

 

Av Fru Lundgren - 2 oktober 2014 09:42

Vaknade idag och var grymt taggad att rida hästarna. Men då jag kollar ut så regnar det. Suck! Men blir nog ändå att rida en runda med dom. Dom måste ju ändå få komma ut och röra på sig.

Jag kan förresten inte köra dom nu. Rockarden har valt att gå sönder. Tack och lov hände det då jag själv skulle flytta den på gården. Så nu måste vi laga den. Fram tills dess kan jag inte köra dom. :(

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards