Direktlänk till inlägg 25 mars 2015

Bus och lek.

Av Fru Lundgren - 25 mars 2015 22:06

Idag efter att Max sovit lunch så kom min mamma och hämtade upp jag och Max. Vi åkte då in till stan för att möta upp Ida (min brors tjej) och milo (min brorson), samt Idas kompis med barn på Leos lekland.  Min man kom också dit då han slutade som precis. Så Max har verkligen fått göra sig av med energi idag kan man säga. 2 1/2 timme var vi där och busade och lekte. Så jag kan verkligen lova att vi hade en trött liten kotte med oss hem. Åkte hem och åt middag för att sen bara åka till Kåge och handla lite innan det var dax för Max att sova. Han somnade fort efter att ha fått vällingen och jag tror verkligen att någon ska sova gott inatt. Tror även att både jag och min man även ska sova gott då vi båda blev trötta efter allt lek.
Jag är då så glad och har bara haft små små sammandragningar idag då jag har inte alls känt av dom nästan. Vilket verkligen är skönt för kroppen att få slappna av lite och hinna ladda upp krafterna.

Det har varit så grymt fint vänder idag och jag var verkligen så taggad på att gå ut i stallet, men just nu hindrar min kropp mig. Jag blir trött och orkeslös fort så det är inte alls kul. Men inget jag kan göra åt. Kanske hinner gå ut i stallet i morgon efter att ha varit på lekis med Max. Beror ju på hur mycket ork min kropp har. Men visst hade det varit kul att kunna fara och rida dom. Inga långa och krävande pass. Men att bara skritta en runda är ju också motion. :)
Var ut nu ikväll och pussade på dom och gav dom mat i krubborna. Har varit lat och gett dom en höboll i hagen så dom nu kan äta hur mycket dom vill efter att ha haft mask nu som tog deras hull. Så jag kände igenom hästarna och tycker att dom redan har börjat gå upp i vikt, vilket verkligen är bra. Jag vill inte att dom ska vara så smala att deras revben syns. Så jag är glad att dom börjat gå upp i vikt. Kommer även stödfodra dom i sommar så dom ej tappar i vikten igen.

Nu ska jag hoppa i duschen och sen väntar sängen. God natt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Tisdag 14 maj 09:56

Igår var dagen helt underbar och jag hade sett framemot att få läsa en bok då barnen somnat. Men jag fick migrän vid 20 tiden och låga på soffan hela kvällen med hundarna. Sovit dåligt inatt också pga migränen idag mår man inte heller så bra. Dock in...

Av Fru Lundgren - Måndag 13 maj 09:52


Sitter just nu ute på altanen med hundarna och njuter i solen medan jag dricker lite energidryck. Många startar morgonen med kaffe men det kan inte jag då jag får sådan sjukt mycket ångest av kaffe. Vet inte varför och jag har provat flera gånger men...

Av Fru Lundgren - Lördag 11 maj 10:36

Godmorgon bloggen. Sitter nu vid köksbordet och myser med hundarna som är taggade på att gå en lunchpromenad strax. De har sina rutiner och vet som när man ska gå oavsett hur man gör så vet de som vad klockan är. Solen lyser, himlen är helt blå och f...

Av Fru Lundgren - Fredag 10 maj 22:04

Fredag kväll, sitter i soffan med mannen och hundarna. Barnen sover gott i sina sängar och tystnaden som sprider sig i huset är sådär jobbigt tyst att man nästan får ont i huvudet då tystnaden är som tryckande. Brukar bli så då barnen somnat och huse...

Av Fru Lundgren - Lördag 4 maj 17:03


Solen skiner och det är över 18 grader varmt idag. Vi började ju morgonen att äta frukost ute på altanen, fast jag hade ont i nacken och att migränen hotade att komma. Men barnen ville äta frukost ute så vi gjorde det då. Sen satt jag och hundarna på...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards