Direktlänk till inlägg 15 maj 2016

Presentation av mina djur.

Av Fru Lundgren - 15 maj 2016 11:33

Fick frågan om jag kunde skriva lite vilka mina djur var. Här kommer det.

PAJSEN:
Han är ett amerikanskt varmblod som är född -97. Han tidigare gått som travhäst. Men skolades om till ridhäst och jag köpte han april 2011. Sen dess har han stått här på min gård och jag ångrar inte alls att jag köpte han. Finare häst får man leta efter.

ETTAN:
Hon är ett holländskt halvblod, född 2009. Hon kom till mig februari 2012 och var då helt ohanterad och hade i stort sett bara gått i en hage. Vi har genomgått många med och motgångar, hon är speciell och jag har vissa gånger velat strypa henne. Men trots detta så är hon min älskade häst och vi har så starkt band ihop. Det är jag som ridit in henne och utbildat henne.

ÄNGLA:
Född: 23/2-2012
Schäfer
Hon är min första schäfer och jag hade länge längtat efter en schäfer. Vi hittade henne i Örebro och åkte för att hämta henne. Hon är en härlig hund med mycket personlighet. Hon pratar mycket och är den som styr och ställer i flocken.

Ängla är mamma till Hailey och Chelsea.

SPIKE:
Född 4/8-2013.
Schäfer
Han är verkligen 100% barnhund. Han älskar att busa och leka med barnen. Han är så snäll och har aldrig gjort någon illa. Han är en försiktig kille som är lite blyg av sig.

CAMPA:
Född 13/10-2013.
Schäfer
Hon är familjens "svarta får", ett yrväder utan dess like och stänger gärna av sin hörsel och gör som hon själv vill. Men trots detta så har hon är otroligt charmig sida och hon är grymt trevlig hund då man är med henne. Hon lyssnar bra på en då man jobbar med henne utanför flocken.

BEBE:
Född 13/10-2014
Nakenhund/chihuahua
Han är nog ingen hund om man tänker efter. Han hatar promenader, men älskar att ligga i soffan och sova. Vintertid blir han grå och sommartid efter att ha solat så mycket så är han nästan svart.

HAILEY:
Född 24/7-2015
Schäfer
Hon är den av systrarna som ärvt mycket pondus av sina föräldrar (mamma Ängla) och hon är tuff av sig. Hon är inte så brydd om syrran inte är med henne. Hon är grymt trevlig att jobba med och hon lyssnar jätte bra då man jobbar med henne.

CHELSEA:
Född 24/7-2015
Schäfer
Hon är den av systrarna som är blyg och lite tillbakadragen. Hon skäller gärna ut folk som kommer och jag har fått träna på att hon ska bygga upp sitt självförtroende och våga göra saker fast hennes syrra inte är med som stöd. Hon är en grymt mysig hund då hon väl känner sig trygg med en. Hon vill gärna ligga i knä och bli kliad.

FRAZZE:
Född 17/5-2013
Dvärgpinscher
Frazze kom till oss som omplacering via min kompis. Jag hade länge funderat om att i framtiden skaffat en ny DP efter att min förra somnade in. Det är ju en härlig ras och trevliga hundar. Jag sa att jag inte skulle ha en omplacering, utan ta en valp istället. Men då jag fick erbjudandet om att ta frazze så kändes allt så rätt.

NINI:
Detta är Max kanin som han fick i höstas efter att mina 2 gamla kaniner somnat in. Han älskar denna lilla plutt så grymt mycket och tar verkligen hand om henne på bästa sätt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Av Fru Lundgren - Onsdag 13 mars 21:17


På dagens promenad så såg vi 3 änder som simmade runt i bäcken. (Fick fundera vad de heter då jag alltid kallar dem för badankor. Haha) Men det heter änder. Men till funderingen då som jag fick är, kan inte dessa frysa då de simmar runt i vattnet som...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards