Alla inlägg den 29 mars 2015

Av Fru Lundgren - 29 mars 2015 22:08

Sitter i soffan och har just fikat lite. Funderar om att snart gå och lägga mig. Min man är på jobbet och jag är ensam hemma med Max och alla djuren. Max sover gott sen 1 1/2 timme tillbaka. Jag var själv sugen att gå och sova då jag nattat han. Men måste ju ta hand om djuren också. Min snälla man följde mig ut till hästarna och hjälpte mig att ta hand om dom innan han åkte till jobbet. Vi gav dom en ny höboll i hagen och så fick dom vatten. Hoppas jag är piggare i morgon för då hade jag tänkt ta in dom och pyssla om dom ordentligt. Dom ser lite risiga ut nu då dom släpper vinterpälsen. Hade varit kul att kunna vara i stallet en stund och inte bara gå dit ut och klappa på dom och se till att dom mår bra och inte gjort sig illa. Min man har fått ta över det tunga jobbet så som att bära hinkar med vatten till dom.

Nu ska hundarna rastars en sista gång innan jag sen ska sova. Min man får inatt rasta dom då han kommer hem från jobbet. Hoppas bara inte att förlossningen drar igång inatt innan han kommer hem. Vill ju som ha med han till bb.

SMHI varnar förresten med 1 dm snö i morgon. Så man kan ju inte tro att jag var ute på bron och njöt av solen igår medan Max gick runt och lekte.

Bild från igår :)

Av Fru Lundgren - 29 mars 2015 10:56

Jag har nu som många av er redan vet haft sammandragningar/värkar nu i några nätter i rad. Vilket gjort att min sömn har fått sig en liten tvist. Och under dagarna har jag varit för pigg för att sova men har ändå lyckats lägga mig på soffan och bara ta det lugnt medan Max har sovit lunch.
Men igår så har jag hela dagen haft sammandragningar och på kvällen efter kl 20 så blev dom allt mer hårda så jag och min man bestämde för att åka in vid 23:30 tiden till förlossningen och kolla upp allt. Fick då komma till samma rum som sist och dom kopplade upp mig mot datorn. Satt så i 20-30 minuter och då konstaterades att förlossningen har börjar lite. Men jag är bara öppen 2-2,5 cm och visst kunde dom lägga in mig igår. Men samtidigt så vet dom inte om själva förlossningen skulle börja inatt, idag eller ja senare under veckan. Så allt från inatt och framåt kan allt hända. Men inget kan säga exakt vilken dag, det är bara min kropp som vet.
Jag tog en varm dusch då vi kom hem från stan och tog jag en tablett jag fått av dom på förlossningen, så jag inte skulle känna av värkarna lila mycket. Somnade som en sten och vaknade sen upp tre timmar senare och hade värkar och min rygg var helt bortdomnad. Gick då upp och tog lite vatten innan jag sen la mig igen. Vaknade sen 4 timmar senare och kände mig helt utvilad och mina magmuskler var helt avslappna. Så idag blir det en lugn dag och bara låta kroppen vila och samla energi och styrka till kommande förlossning.

Inatt fick jag mer svar på mina frågor om detta kring just flrlossningen jag känner mig nöjd med svaren jag även fick. Hon förklarade så bra att jag kände mig nöjd och lugn då jag åkte hem igen.
Så nu är det bara att vänta och se när kotten vill ut.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards