Direktlänk till inlägg 2 mars 2015

Duktiga jag. (Den 1 mars)

Av Fru Lundgren - 2 mars 2015 00:02

Dagen började med att min älskade man steg upp med Max vid 8 tiden. Max har tyvärr varit grinig och gnällig lite till och från under hela dagen. Ligger på 39-39,5 i temp och växlar. Lider med han. Han vill ju leka runt och busa men orkar bara korta stunder och sen så gråter han.
Jag satt igår och pratade med min man om detta med att ridbanan inte är uppskottad och att jag vill kunna motionera hästarna mer. Vet ni vad han då gör? Jo han lånar min pappas traktor och skottar upp ridbanan så att jag ska kunna vara med i stallet. Hur underbar är han inte? <3
Medan han var och hämtade traktorn så satt jag och Max inne och ritade med kritorn. Max tycker det är kul att rita och det är ju bra att lära han att man inte behöver springa runt som en galning, utan man kan även ha kul av att sitta stilla och rita.

Efter att ha ritat ett tag så satte jag Max i barnvagnen och gick sen ut och kollade på då min man skottade med traktorn. Max tycker det är grymt kul att kolla på traktorn då den skottar snö. Så Max satt i typ 20 minuter och kollade. Sen blev han så trött att att vi gick in efter att ha pratat ett tag med grannen och Max fick gå upp och sova lunch. Någon som han verkligen tyckte var skönt.

Då Max sov så passade jag på att skutta ut i stallet och invigde den nyskottade ridbanan. Tog för ut Pajsen och longerade han ett tag. Inget hårt eller långt pass då dom nu stått 4 dagar och jag måste börja sätta igång dom sakta men säkert då dom tagit det ganska lugnt nu då jag är gravid. Efter att ha motionerat han så gick vi in i stallet. Han fick sin myslie i krubban och passade på att klippa hans stubbman lite kortare och fixa till den medan ham åt. Sen släppte jag ut han i hagen och tog in ettan. Tog även henne till ridbanan och longerade henne. Sen då jag var klar med henne så tvättade jag hennes ben. Bråkar med mugg på ena bakbenet.
Vart så trött och slut efter att ha fixat hästarna. Så jag gav dom vatten och lite äh i hagen. Sen åkte min man på jobb och jag och Max åkte till momme och moffe (mina föräldrar), där vi stannade och lekte till klockan blev just innan 20. Åkte hem och la Max i sängen.
Kom just in från stallet efter att ha longerat Q på ridbanan. Han var jätte pigg och jag fick prata mycket med han innan han slappnade av och slutade ställa sig utåt i volten. Men skam den som ger sig. Han vart grymt fin i slutet. Gav sen alla hästar mat och vatten innan jag sen gick in. Nu ska hundarna rastas och sen väntar sängen.
God natt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Av Fru Lundgren - Onsdag 13 mars 21:17


På dagens promenad så såg vi 3 änder som simmade runt i bäcken. (Fick fundera vad de heter då jag alltid kallar dem för badankor. Haha) Men det heter änder. Men till funderingen då som jag fick är, kan inte dessa frysa då de simmar runt i vattnet som...

Av Fru Lundgren - Tisdag 12 mars 18:45

Idag då det endast var minstingen hemma då alla andra var på skola och förskola så passade jag och mannen på att gå en längre promenad idag med hundarna och minstingen. Vi fick även sällskap av min mamma som följde med och cyklade då hon har för ont ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards