Direktlänk till inlägg 24 mars 2015

Hur gör jag???

Av Fru Lundgren - 24 mars 2015 21:05

Då jag väntade första barnet som kom den 6 (hade BF den 10) augusti 2013 så väntade jag hemma så länge som möjligt innan jag åkte in. Dels för att jag ansåg att jag inte hade så kraftiga värkar vilket jag inte heller hade och så var det ju 4 dagar för tidigt innan BF. Men i alla fall.. Fick starka värkar då under söndagen som kom och gick lite. Visst jag kände dom ju men jag behövde bara stanna upp, andas lite och så var det över. Detta avtog sen vid lunch och kom tillbaka någon timme vid 17-18 tiden, innan allt igen blev lugnt. På månaden hade jag samma värkar i stort sett hela dagen som kom och gick. Men inget som jag blev störd av och jag hade inte alls ont av dom. Min rygg (svanket och höfterna) domnade bort senare på måndagkväll bort och jag fick lite starkare värkar. Ringe BB och dom sa att jag skulle komma in. Sen efter att ha pratat med dom så blev värkarna starka och jag hade svårt att sitta och gå. Kom in och var då öppen 3 cm med starka förlossningsverkar på toppar på 75 i styrka. BB personalen tog hål på min hinna så vattnet gick. Allt gick fort och bara efter 2 timmar var hela förlossningen klar. Fick veta att sonen då va överburen då han föddes. Dom trodde på 1-2 veckor överburen, så dom hade räknat fel på hans datum under UL.



Nu till dit jag vill komma. Jag väntar nu barn nr2 och både min BM och dom på förslossningen säger att jag under denna graviditet INTE får stanna hemma lika länge, då denna förlossning kan gå fortare då min kropp nu vet vad allt handlar om. Jag har vaknat nattetid nu några gånger förra vecka och haft sammandragningar som gjort att rygg (svanket och höfter) domnat bort. Jag åkte in på söndagen (den 22) och fick då bli uppkopplad till datorn. hade värkar som låg på allt mellan 5-90 i styrka. Jag är öppen 0,5-1 cm men blev hemskickad med smärtstillande (?), fråga mig inte förför jag fick dessa, då jag bara ville veta om det var något på gång eller inte. Men det fick jag inte veta! Jag har haft spänd mage med sammandragningar hela dagen, vissa starka och vissa svaga. Jag tål smärta och jag tyckte inte att det gjorde ont att ha värkar i söndag som gick upp till 90 i styrka. Så hur ska jag då veta när jag ska åka in UTAN att vänta allt för länge (så som med förra graviditeten) då varken BM eller BB persona säger något? Förutom att dom vet att jag INTE kommer gå tiden över BF. Jag tycker det är svårt att veta då dom inget säger tll mig fast jag frågar och jag vill inte ta staka tabletter som tar bort "värkrna" då ja anser att dessa inte är ett problem för mig. Hur hade ni gjort? (förlåt för stavfel, mitt tangentbord lever ett eget liv!)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Måndag 13 maj 09:52


Sitter just nu ute på altanen med hundarna och njuter i solen medan jag dricker lite energidryck. Många startar morgonen med kaffe men det kan inte jag då jag får sådan sjukt mycket ångest av kaffe. Vet inte varför och jag har provat flera gånger men...

Av Fru Lundgren - Lördag 11 maj 10:36

Godmorgon bloggen. Sitter nu vid köksbordet och myser med hundarna som är taggade på att gå en lunchpromenad strax. De har sina rutiner och vet som när man ska gå oavsett hur man gör så vet de som vad klockan är. Solen lyser, himlen är helt blå och f...

Av Fru Lundgren - Fredag 10 maj 22:04

Fredag kväll, sitter i soffan med mannen och hundarna. Barnen sover gott i sina sängar och tystnaden som sprider sig i huset är sådär jobbigt tyst att man nästan får ont i huvudet då tystnaden är som tryckande. Brukar bli så då barnen somnat och huse...

Av Fru Lundgren - Lördag 4 maj 17:03


Solen skiner och det är över 18 grader varmt idag. Vi började ju morgonen att äta frukost ute på altanen, fast jag hade ont i nacken och att migränen hotade att komma. Men barnen ville äta frukost ute så vi gjorde det då. Sen satt jag och hundarna på...

Av Fru Lundgren - Lördag 4 maj 09:03

Sov skit natten till igår och inatt har man sovit så hårt att man istället vaknar med ont i nacken och snudd på migrän. Suck! Varför kunde man inte bara få vakna utvilad och pigg? Blir att kasta i sig lite kaffe och hoppas att man inte får ångest som...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards