Direktlänk till inlägg 29 december 2014

Trotsar kylan!

Av Fru Lundgren - 29 december 2014 15:45

Äkta norrlänningar är ute fast kylan biter i näsa och kinder! Så vad gör man? Jo fast man har en halvfebrig kotte så klär man på alla utekläder, vantar och underställ. Så bäddar man ner han i pulkan på ett fårskinn och lägger ett varmt täcke över han och så tar man alla glada hundar och går ut. Jag skulle fixa lite saker i hästhagen idag medan solen lyste. Så Max fick sitta i pulkan utanför hagen och kollade på mig och hästarna. Hundarna sprang runt på gården och hade jätte kul med en fotboll. Vi var ute på gården totalt 35 minuter och sen började Max bli trött så vi gick in allihopa. Max fick välling och sen sova lunch. Han var så trött efter att ha varit ute. Eller ja han var lite trött innan vi gick ut också men jag tycker det är viktigt att han får frisk luft i lungorna också. Det är bra för både stora och små att komma ut en stund fast det är kallt. Bättre att få frisk luft en stund.
Efter att Max somnat så gick jag ut till stallet. Kände mig taggat att motionera Quetcho innan det blev för mörkt ute. Tog han på ridbanan och longerade han. Tränade på att få han att lyssna på min röst och han var så grymt duktig. Han var även jätte duktig i högervarvet och ställde sig inte utåt med skallen som han brukar göra. Han var mjuk och avslappnad hela tiden, vilket jag verkligen tycker är skönt. Det är så kul att se vilket annars häst han blivit sen jag köpte han. Han går verkligen från klarhet till klarhet och jag känner mig stolt att säga att allt han idag kan (förut körningen) är det jag som lärt han. Han har ju även lärt sig att arbeta i form då jag kör han. Vilket är grymt kul. Han verkligen en snabblärd häst som alltid vill göra sitt bästa. Jag tror han kan gå långt om man lägger ner mer tid på han.


Bjuder även på en bild idag från då jag och Max var ute på gården :)

 
 
Carina

Carina

29 december 2014 17:13

Fin blogg :)
Vi har också tre hästar,vi håller på med trav :)
Kika gärna in till vår blogg!
Mvh/Carina i Boden

http://www.donnasarina.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Onsdag 24 april 18:56


Jag har verkligen inte haft varken tid eller ork att sitta här och blogga denna månad. Allt har varit tufft och tungt. Då man trodde att allt var guld och gröna skogar så vände allt på en femöring och jag har mått sjukt dåligt med ångest som gjort at...

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards