Alla inlägg den 25 november 2014

Av Fru Lundgren - 25 november 2014 22:55

Sitter just nu och ser på PH och har fikat lite med min man. Saknar Kristian som fan i programmet. Men får hoppas att han kommer tillbaka snart. Ska skutta och ge hästarna mat strax också och sen så väntar sängen. Har även tagit en varm och skön dusch nu ikväll. Grymt härligt efter att ha motionerat alla hästar och sen gått en promenad med familjen och alla hundar. Så då blir kroppen lite stel och trött. Så en varm dusch sitter verkligen bra då. Nu känner jag mig som en ny människa. Bara lite trött. Haha.

Som väder lovar så kommer det inte regna i morgon så jag hoppas kunna dra ut med hästarna då också. Bäst att passa på då väder är bra och min man inte jobbar. För vad jag vet nu jobbar han bara på fredagnatt. Men dom kan ju ringa när som helst och be han komma och jobba. Men kan ju inte klaga. Visst kan jag bli besviken om jag planerat att göra saker och så måste han helt plötsligt åka på jobb. Men samtidigt så behöver han ju alla timmar han får jobba nu då han ej är anställd utan hoppar bara in då dom behöver extra chafförer. Min man sa igår 'vi lastbilschaufförer är som horor, vi far till den som är villig att betala' och efter att ha varit tyst en liten stund utbrister han 'fast horor har fan bättre timlön en vad lastbilschaufförer har'. Haha. Jag dog av skratt och där sitter min man helt seriöst och inte ens skrattar. Haha. Ibland undrar jag vart han får allt ifrån. Haha.

Nu ska hundarna rastas och sen ska jag sova. God natt alla som läser bloggen. Kram

Av Fru Lundgren - 25 november 2014 15:07

Ja som jag skrev på morgonen så var vädret verkligen bra. Det var lite sol och 4 grader varmt så varför ska man då inte fara ut och rida då man ändå har tid? Började med Quetcho. Selade han och tog med schäfrarna campa och Spike. Dagens fokus på Q låg idag på att få han mjuk i kroppen fast jag inte red. Han sprang på i kort fin trav i form och trampade på så grymt bra under sig. Duktiga häst. Vi passerade en skogsmaskin som var avstäng och han brydde sig inte. Duktiga häst. Vi for en runda runt byn och han var trött och slut efter att ha arbeta i form hela passet. Bra träning att inte bara kasta upp skallen och trava. Campa och Spike var också trötta och nöjda då vi kom hem. Trötta och snälla Q stod helt lös på gården och väntade medan jag satte hundarna i hundgården. Första gången han står stilla då jag lämnar han. Så träning ger verkligen resultat. Vi har ju som bara träna 15 månader att han ska kunna stanna då jag säger det och stå still tills jag ber han gå.

Sen efter att ha gett han lite müsli och nypon så fick han regntäcket på sig och gå ut i hagen igen.
Hämtade in Pajsen och sadlade å fixade han. Sen bestämde jag att ettan skulle få följa med som handhäst. Så slipper jag rida henne då det är mörkt. Så jag fixade dom båda och sen bar det av. Red samma runda som jag körde Q på. Och denna gång var skogsmaskinen på och höll på att tömma sig på granris. Jag red på och ingen av hästarna brydde sig alls över att vi red 50 cm från den då den stod på sidan av vägen. Klappade om dom grymt mycket och kände hur glad jag blev hur fina hästar jag har. Pajsens träning bestod av att arbeta i form och ändå ha bra tramp med bakbenen (som han oftast glömmer bort) och han var så grymt fin. Ettan följde ju som bara med i sin egna lilla värd och var helt kravlös under detta pass. Han fick även ta en galopp vilket han verkligen tyckte var kul. Sen då vi började skritta hem så möter vi lastbilen som sandar i byn. Och på vägen jag red ryms vi inte alla tre. Så tack och lov stannade den vid en infart så jag svängde in och han började rulla. Men hästarna orkade inte vänta på att han hade åkt och började gå lite mot lastbilen som dom inte alls var rädda för. Jag har så fina och trafiksäkra hästar att jag sen bara brast ut i gråt. Mina hästar är seriöst det finaste man kan ha. Dom gör alltid sitt bästa och litar på mig. Mötte sen en annan lastbil strax efter den första och även då brydde dom sig inte. Pussade om dom grymt mycket då vi kom till stallet och känner mig så glad som har tre så fina hästar.

Av Fru Lundgren - 25 november 2014 10:29

Ja idag är det fint väder. Inget regn eller snö och solen försöker titta fram mellan molnen så det blir ett sådär härligt rosa ljus ute. Ska bara äta lite nu med resten av familjen och sen ska jag skynda mig ut motionera alla hästar. Kommer att köra killarna och fara till skogen med ettan. Sen ska jag ta en promenad med min familj och hundarna. Hoppas kunna få med mig min man också.

Hoppas ni andra också kommer att få en bra dag idag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards