Direktlänk till inlägg 25 november 2014

Dagens ridpass slutade i tårar!

Av Fru Lundgren - 25 november 2014 15:07

Ja som jag skrev på morgonen så var vädret verkligen bra. Det var lite sol och 4 grader varmt så varför ska man då inte fara ut och rida då man ändå har tid? Började med Quetcho. Selade han och tog med schäfrarna campa och Spike. Dagens fokus på Q låg idag på att få han mjuk i kroppen fast jag inte red. Han sprang på i kort fin trav i form och trampade på så grymt bra under sig. Duktiga häst. Vi passerade en skogsmaskin som var avstäng och han brydde sig inte. Duktiga häst. Vi for en runda runt byn och han var trött och slut efter att ha arbeta i form hela passet. Bra träning att inte bara kasta upp skallen och trava. Campa och Spike var också trötta och nöjda då vi kom hem. Trötta och snälla Q stod helt lös på gården och väntade medan jag satte hundarna i hundgården. Första gången han står stilla då jag lämnar han. Så träning ger verkligen resultat. Vi har ju som bara träna 15 månader att han ska kunna stanna då jag säger det och stå still tills jag ber han gå.

Sen efter att ha gett han lite müsli och nypon så fick han regntäcket på sig och gå ut i hagen igen.
Hämtade in Pajsen och sadlade å fixade han. Sen bestämde jag att ettan skulle få följa med som handhäst. Så slipper jag rida henne då det är mörkt. Så jag fixade dom båda och sen bar det av. Red samma runda som jag körde Q på. Och denna gång var skogsmaskinen på och höll på att tömma sig på granris. Jag red på och ingen av hästarna brydde sig alls över att vi red 50 cm från den då den stod på sidan av vägen. Klappade om dom grymt mycket och kände hur glad jag blev hur fina hästar jag har. Pajsens träning bestod av att arbeta i form och ändå ha bra tramp med bakbenen (som han oftast glömmer bort) och han var så grymt fin. Ettan följde ju som bara med i sin egna lilla värd och var helt kravlös under detta pass. Han fick även ta en galopp vilket han verkligen tyckte var kul. Sen då vi började skritta hem så möter vi lastbilen som sandar i byn. Och på vägen jag red ryms vi inte alla tre. Så tack och lov stannade den vid en infart så jag svängde in och han började rulla. Men hästarna orkade inte vänta på att han hade åkt och började gå lite mot lastbilen som dom inte alls var rädda för. Jag har så fina och trafiksäkra hästar att jag sen bara brast ut i gråt. Mina hästar är seriöst det finaste man kan ha. Dom gör alltid sitt bästa och litar på mig. Mötte sen en annan lastbil strax efter den första och även då brydde dom sig inte. Pussade om dom grymt mycket då vi kom till stallet och känner mig så glad som har tre så fina hästar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Av Fru Lundgren - Onsdag 13 mars 21:17


På dagens promenad så såg vi 3 änder som simmade runt i bäcken. (Fick fundera vad de heter då jag alltid kallar dem för badankor. Haha) Men det heter änder. Men till funderingen då som jag fick är, kan inte dessa frysa då de simmar runt i vattnet som...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards