Alla inlägg den 26 november 2014

Av Fru Lundgren - 26 november 2014 22:26

Ja idag har det varit en grymt härlig dag. Började med att Max först inte ville sova längre en kl 07:30 så min man var snäll att steg upp och tog han så fick jag sova vidare en tag. Steg sen upp strax efter kl 9. Fick frukost på sängen av min man och Max. Bästa killarna. Upptäckter sen då jag kommer ner att Tanja brutit svanstippen. Så åker in med henne till veterinären och dom lägger svanstippen på plats och lindar om den. Så nu ska vi bara hålla tummar och tår att detta tar ihop. Sen ut på en timmes promenad med familjen och hundarna. Och Max han blev så trött att han somnade i vagnen då vi gick. Så då vi kom hem bar min man upp han till sin säng. Så han fick sova lunch. Jag och Rebecka drog sen ut och red killarna en lång och härlig runda i skogen. Det blev bara skritt men det gör ju inget. Vi pratade så mycket om allt mellan himmel och jord. Alltid så trevligt med någon som man har så mycket gemensamt med. Så efter att vi ridit så drog jag och familjen iväg med momme och handlade lite saker i stan och jag hämtade ut mitt paket från Börjes. Skydden till Quetcho och ettan kom och även bootsen till Pajsen. Så nu hoppas jag slippa brodd spark och tramp då jag rider.

Ettan har sen 4 svarta boots och Q har 4 neongröna boots. Så nu ska det bli lätt att hålla koll på vem som har vad och dom behöver inte dela skydd. Pajsen har 4 st lika senskydd som dom jag beställde men av ett annat märke. Älskar dom skydden då dom ligger bra på benen och går högt upp på bakbenen. Så dom kan inte sparka sig som om dom bara har vanliga kotskydd.

Var nyss ute och bytte täcke på hästarna från regntäcket till ett tjockare då det blivit minus 5-6 grader igen. Passade på att ge hästarna mat och vatten också och sen skyndande jag in för att se PH. Vem tror ni åker ut ikväll?

Av Fru Lundgren - 26 november 2014 11:08

Igår sa jag att det var fint väder och idag är det finare väder. Mysigt. Jag och Rebecka ska nu efter lunch fara ut och rida tillsammans så det kommer bli grymt trevligt. Alltid kul att rida ut med någon :)
Hoppas ni också får en trevlig dag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards