Alla inlägg den 11 november 2014

Av Fru Lundgren - 11 november 2014 16:00

Nu kan jag ikväll ha gått samvete då jag sitter i soffan och tar det lugnt för jag har nyss ridit alla hästarna och nu står dom nöjda i hagen och äter hö..


Först ut var Ettan. Hon var grymt lugnt och fin idag, nästan så man undrar om hon är sjuk.. HAHA.. Stod nästan och sov i stallet då jag borstade henne och var inte alls så där taggat som hon brukar vara.. Hoppade upp på henne och hon stod stilla =O När hände det liksom? Typ aldrig.. Men ja jag skrittade iväg mot skogen och ettan ville vända och gå ner på banan så jag gick mana på henne.. Skrittade in på stigen där vi alltid galopperade och där brukar hon alltid börja dansa runt och vilja galoppera.. Nu skrittade hon med LÅNGA tyglar och var inte alls brydd!!! Jag trodde inte det var sant.. Men eter att ha travat en bit så kom m in riktiga Ettan fram.. Då fattade hon att vi skulle springa och ja då vart hon vile busig och trampade på stället, dansade fram och tillbaka samt vägrade trava.. Så jag skrattade mest och försökte få henne att trava. Hon ger sig fort och jag är aldrig rädd att hon ska kasta av mig eller något då hon gör detta. Så efter att ha travar ett tag till fick hon galoppera.. Och ja då vart det igen att sitta och plocka ihop henne hela tiden då hon mer en gärna vill sträcka ut mycket.. Så jag höll henne kort ett tag och sen fick hon sträcka ut lite innan jag sen tog ihop henne igen. Vi har mer och mer börjat träna på att galoppera i höger galopp ute i skogen. Hon väljer gärna vänster galopp då hon är starkare i den. Så idag satt höger galopp kanonbra och hon fick sen avsluta i vänster galopp..

Skulle vilja kunna rida på banan så man kan träna mer på styrkan i galopperna men nu då banan är bara isig och lerig så är det inget jag vill rida på då jag är så rädd att dom går omkull.. Efter att vi galopperat så blev hon så pigg och glad att då började vi om med att träna på att skritta lugnt och nu gav hon sig fort.. Så det blir bättre och bättre för varje gång. Men hon är ju bara 5 år så hon har ju rätt att vara vild.. Skrittade sen hem på långa tyglar med en mycket nöjd Ettan.

  

Hon är så snygg i Pajsens skydd.. Dom stämmer ju som med i färgen på allt annat.. HAHA.. Ska beställa hem svarta till henne..


Sen var det killarnas tur att få komma ut. Dom skulle bara skrittas. Pajsen har ju förra veckan varit halt så han håler på att skrittas igång nu och jag tog då med Q som handhäst så slipper jag fara ut och skritta han själv sen. Bättre att slå ihop det och sprata lite tid. For som sagt ut till skogen och skrittade dom i 25 minuter i raskt tempo så dom gick ju inte precis och drog hovarna efter sig. Tyvärr hade det hunnit bli mörkt innan vi kom ut fast jag skyndade mig.. Så jag fick rida ändå. Men det gör ju inget då jag känner till dessa stigar i skogen så bra då jag har ridit på dom sen jag var typ 6 år.  


 

Satte sen in killarna i hagen igen och gav alla hästar hö och vatten. Nu ska jag och min lilla familj fara till mamma å pappa och äta middag.

Sen blir det att ta det lugnt ikväll. Min man åker ju till jobbet vid 20:30 så jag får ensamtid. Både kul och tråkigt kan jag tycka.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards