Direktlänk till inlägg 26 september 2023

Lugnt och stilla

Av Fru Lundgren - 26 september 2023 20:45

Ni som har barn vet vad jag pratar om då jag säger att varje gång barnen somnat så är huset så lugnt och stilla att det nästan gör ont i öronen att ha på ljudet på tvn. Jag har då så och det är som om tystnaden gör att det gör ont i skallen då barnen somnat och hela huset är tyst. Nu tänker ni ju, men så tyst kan det ju inte bli då du har hundar. Men jo även hundarna lägger sig och sover då barnen somnat så hela huset är tyst och stilla. Jag brukar gå runt och plocka ihop lite saker om jag orkar annars lägger jag mig på soffan och ser om man kan se något innan sängen sen väntar även för mig. Planen idag var att rida hästarna i det otroligt fina väder som idag har varit, men jag valde att låta mannen fara och betesputsa på stora betet så det är klart för det ska komma regn nu några dagar framåt så då går det inte att betesputsa då gräset bara kommer vara blött och fastna i maskinen. Så nu är betet helt klart inför vintern. Så jag passade på att vinterstäda altanen och plocka ihop alla sommarsaker där ute då det nu är som slut med sommaren och fast jag vet det så är det så tråkigt att plocka ihop alla möbler för det är som ett bevis då att sommaren är slut på riktigt. Även löven på träden har börjat bli gula och luften börjar bli kylig. Men det är bara mysigt att se hur solen lyser i alla olika färger som löven har. 


Nova gjorde premiären idag med att följa med ut i stallet och vara där med mig en stund medan jag mockade och fixa klart inför natten. Hon är lite osäker på hästarna och rädd för dem så vi tar det sakta men säkert och hon inte får panik för då kan man inte ha med henne till stallet och mina hundar (schäfrarna) är ju med och springer i skogen ibland å jag rider eller kör hästarna. Det är ju perfekt att kunna ta med hundarna.


  

Hur har eran dag varit? Har ni haft bra väder? =)

Oavsett vad ni gjort så hoppas jag att ni ändå haft en bra och har ni inte det, så skickar jag en stor kram till er. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Måndag 29 april 12:19

Kollar man ut idag är det svårt att fatta att det var strålade sol igår och 13 grader varmt. Vi tog en härlig promenad med hela familjen där barnen cyklade och vi vuxna gick och minstingen åkte vagnen. Hundarna var med och vi alla njöt av värmen. Men...

Av Fru Lundgren - Onsdag 24 april 18:56


Jag har verkligen inte haft varken tid eller ork att sitta här och blogga denna månad. Allt har varit tufft och tungt. Då man trodde att allt var guld och gröna skogar så vände allt på en femöring och jag har mått sjukt dåligt med ångest som gjort at...

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards