Alla inlägg den 7 september 2023

Av Fru Lundgren - 7 september 2023 21:00

Kan man linda in i sin hund i bubbelplast så han inte skadar sig och håller sig frisk? Frågar åt en vän. HAHA. Nej men jag känner att jag inte riktigt kan slappna av då det gäller Ludde. Han skadade sig den 13 augusti och jag fick veta att han måste ta det lugnt och sen vara försiktig en längre tid för att inte få tillbaka detta. Men hur gör man för att hålla en unghund lung? Speciellt då han syster är hemma och vill leka med honom. Hur gör man då? Rulla in han i bubbelplast och behandla han som en prydnad funkar ju inte heller. Han måste ju få röra på sig och motionera fast under kontrolerade förhållanden och det är svårt då jag alltid har mina hundar lös då man är i skogen och så får han inte springa mycket eller vara lös. Så just nu lider jag med honom men jag låter han ändå vara tillsammans med flocken under uppsyn och ute på gården får han leka med sin syster om det inte blir allt för mycket spring. Men när ska man våga andas ut och känna att det kommer gå bra? Jag lägger skuld på mig själv över att han blev skadad fast veterinären säger att det inte är mitt fel och att en aktiv unghund kan lätt skada sig då de aldrig är stilla. Men jag har haft så dåliga vibbar av olyckor med mina finaste hundar att man blir nojig och rädd att Ludde ska tvingas somna in och att det inte finns något att göra för honom. Där är vi ju verkligen inte men mina ångesttankar är där och jag är livrädd vissa dagar att det ska bli fel. Men jag bryr mig om mina djur och utan dem är jag inte lycklig så det är svårt för mig då de blir sjuka eller skadade. Men jag är nog inte ensam om att känna så. Jag tror att alla som har djur är så måna om sina djur att de blir lika ledsna som jag ifall det händer djuret något. 

Av Fru Lundgren - 7 september 2023 16:10

Är det bara jag som har en hel lista med middagar vi kan laga och äta hemma men ändå varje dag så funderar man vad det är man ska äta och vad man ska laga? Alltså man kollar på listan och bara funderar vad man ska laga av detta och ändå är man som inte sugen att äta något av det fast man var sugen på det då man handlade allt. Det kan ju inte vara så att jag är ensam om detta? eller så är det så att jag är helt ensam om detta lilla problem men jag skiter i det. Skrattar mest åt hur komiskt det kan bli då man vet vad för mat man har hemma men funderar ändå vad man just ska laga denna dag. Haha. Det är ju dock torsdag och denna torsdag sover min man en hel dag då han jobbat natt fram till lunch så det brukar bli så att vi beställer pizza och helt ärligt så lutar det åt de hållet också nu då jag är så sjukt trött efter att ha skolat in Milla på förskolan. Det är nog mer jobbigt för mig än för henne. Haha. Sen har man ju haft fullt upp med alla djuren och allt som ska fixas. Så man har stigit upp innan klockan 7 och sen somnat på soffan vid 21 varje kväll. 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards