Alla inlägg den 15 september 2023

Av Fru Lundgren - 15 september 2023 20:05

Ja som rubriken lyder så är det ju fredag idag, men det tror jag att alla redan vet om. Men jag fick rent kolla efter om det verkligen var fredag idag eller om det var lördag, men kom sen på att barnen går ju inte skola på lördagar så det kunde ju inte vara det idag. Haha. Inte lätt då man har så fullt upp att man inte minns vad det är för dag, men det är ju normalt då man har fullt upp ibland. Jag har i alla fall lagt fokuset på att städa köket och fixa med tvätten i tvättstugan där det för stunden var helt kaos. 


Inatt var det -1 grad ute då jag skickade barnen till skolan och vi har haft totalt -4 grader inatt så allt var frostigt då vi steg upp idag och barnen skulle cykla till skolan. Milian tyckte att vi skulle ringa momme och väcka henne och be hon köra till skolan då han tyckte det var lite för kallt att cykla, men efter att jag berättade att solen kommer att komma fram senare och det kommer inte vara såhär kallt hela dagen och efter ha pratat med både Max och Milian en stund så cyklade de sen iväg och jag hade rätt då solen sen kom fram och vi har haft 12 grader idag. Man märker ju sakta att nu börjar hösten komma och jag hoppas att det blir så att hösten inte blir regning och tråkigt väder tills det fryser, utan det får gärna vara sol och lite kyligt ute så man kan klä sig lite varmare men ändå kunna vara ute. 


Idag är det för övrigt sjukstuga här hemma då minstingen Matheus fått feber och snuva. Jag trodde det var så att han hade ont i magen inatt eller något, men insåg på morgonen att det måste ha varit detta som spökade för honom inatt då han var snorig då han vaknade och sen vid 10 tiden kom febern. Stackars lilla kille. Så dagen har varit lugn här hemma då jag passade på att städa medan han sov lunch och sen då han var vaken så var jag med han och Milla. startade kaminen en studn så det blev lite varmare i huset och satt sen med barnen i soffan och såg lite på film.


Jag har även satt upp en liten hylla som man fyndat på loppis. Eller ja min mamma köpte den men jag tog den av henne. Erbjöd mig att betala men hon sa nej. Blev ändå bra att ha den vid soffan. 

Ikväll blir det att ta in hästarna då det regnar nu och de är nog blöta och kan bli kalla inatt så bättre att ta in dem så de får sova i stallet och bli torra igen. 

 

Nu ska man ut en stund med hundarna och sen natta hästarna. Önskar er alla en bra kväll. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards