Alla inlägg den 3 september 2023

Av Fru Lundgren - 3 september 2023 21:49

Tog datorn och satte mig i soffan, insåg att det var lite batteri så jag gick till köket för att hämta laddaren men där kom jag på att jag var hungrig så jag tog lite chips och gick tillbaka till soffan. Men där kom jag på att det var ju laddaren jag skulle hämta och inte chips. HAHA. Skyller på att min skalle är seg idag efter lite kaos med nattningen då man mest sprungit runt i en timme och vallat ihop barnen som mer eller mindre skuttade runt som lamm på grönbete och inte alls var sugna att gå och sova. Men jag tror att detta ikväll beror på att Milla är nervös inför i morgon då hon ska på inskolning till förskolan. Jag förstår att det är nervöst för henne och jag har förklarat att det är okej att vara nervös och att det kommer att gå bra i morgon då jag ska stanna kvar där med henne så hon behöver inte känna sig orolig att jag ska lämna henne. Hon fick ju en vän redan då vi har och kollade tidigare i sommar och jag tror att hon och vännen ska få det roligt tillsammans. 


Helgen har gått så vort och jag har umgåtts med en vän jag inte umgåtts med på längre. Det blir så ibland då allt med jobb, barn och allt ska stämma så vissa perioder hinner man inte alls ses men i fredags så red vi ut tillsammans och det var så härligt att kunan rida tillsammans igen. Så det blev nästan 2 timmars ridning i sol och fint väder. Sen så hörde hon av sig lördag morgon och vi drog till stan och kollade på hästloppis. Jag hittade dock inget, men det gör inget. 

Jag körde även Lillan med vagnen båda fredag och lördag. Sen idag så blev det en härligt runda i skogen då jag red Troy och hade med Lillan som handhäst, så hon har motionerat hela helgen men det gör inget då hon lagt på sig lite sommarmage och måste arbeta bort den. Men i stort sett alla hästar som står på bete får ju mage. 

Sen har jag även gått en massa promenader med hundarna så direkt barnen somnat på kvällen så har man själv mer eller mindre somnat också då man är så sjukt trött efter att ha varit igång hela dagen. Men det är ju normalt att det kan bli så. Men andra ord så har min helg sprungit iväg i full fart och man själv står nu här och blickar tillbaka på det som har varit en bra och trevlig helg.


Nu ska man fika lite snabbt och sen ut med hundarna innan man ska skutta ner i sängen och somna med Matheus små andetag som vaggar mig till söms. Han sover ju i egen säng men hans spjälsäng står ju vid dubbelsängen så man lätt kan se han och lättare kan mata han på natten då han vill äta. 


Hoppas ni alla haft en bra helg och att ni kommer få en bra kommande vecka. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards