Direktlänk till inlägg 24 september 2023

En vecka sedan..

Av Fru Lundgren - 24 september 2023 18:10

Saknat mig? Det är ju en vecka sen jag bloggade ser jag och jag ber så hemskt mycket om ursäkt för det, men då man haft så fullt upp hemma och fortfarande varit snorig och förkyld så har man som inte haft ork att sitta här och skriva vad man gjort. Har i alla fall tagit hand om djuren och umgåtts med min familj. Det sköna är ju att mannen haft ledigt hela denna vecka så vi har ju kunnat vara tillsammans och hjälpa till. Jag är dock inte snorig längre men är lite seg i kroppen sen förkylningen och det kan ju sitta i ett tag. 

Idag plockade man i alla fall ihop stora betet och tog bort all tråd och stolpar därifrån så man kan betesputsa där senare i veckan och hästarna fick komma till lilla betet som är granne med oss och ska få gå där nu ett tag tills allt är slut där och sen så blir det att plocka ihop även det och så är det som att invänta på vintern. Känns lite tragiskt och jag hoppas att hösten blir solig och inte att det ska regna varje dag. Efter att ha plockat ihop stora betet så blev det att ta schäfrarna till skogen och gå med dem. Första 10 minuterna var kaos då vi mötte en lös hund som kom i full fart och skällde (hunden är snäll och det vet jag om) så mina hundar skällde och blev lite rädda och sen ville alla hälsa fast jag inte ville det så det blev lite kaos att hålla 130 kg i kopplet då man själv bara väger 55 kg. Men jag lyckades bra och allt slutade ju ändå med att jag och andra hundens ägare pratade en liten stund innan man gick vidare. Så det var som ingen skada skedd. Sen gick resten av promenaden bra och jag släppte Hero, Axxa och Nova så de fick springa lösa och busa medan Ludde fortfarande gick i koppel. Han får inte riktigt springa ännu och inte i så full fart som de andra hundarna så jag tar det säkra före det osäkra och känner att jag enbart släpper honom om jag har någon av de små hundarna med på promenad så blir det inte lika mycket kapplöpning, tvära stopp och omkastningar som kan göra att han skadar tassen igen. Sen efter att även Nova sprungit lös en liten stund fick även hon gå i koppel med mig och Ludde så då höll sig även de andra vid oss utan att springa iväg och busa.


Igår var hela familjen iväg til badhuset och badade och det var faktiskt första gången för Matheus att bada i badhus och han kunde inte ha skött det bättre. Han älskar ju vatten och efter en stund så slappande han av och insåg att de andra barnen inte var så hemska och att man kan bada fast det är andra som kollar. Barnen uppskattade det och det var faktiskt roligt att bada. Vi har ju inte varit på badhus sen 2020 då pandemin slog till och sen dess har man som hållit sig väldigt mycket ifrån att fara där det är mycket folk. Men nu kände vi att barnen skulle tycka det var roligt att göra annat än att sitta hemma. Så det blev lyckats fast barnen inte sen ville hem, men det är ju alltid så då de gör något kul. Var ju tänkt att vi skulle fara och bada på fredagen efter att grabbarna slutat skolan, men det blev inte så då min bror ville låna min man då de skulle hämta en cross. Så då fick vi ta badet på lördagen istället. 


Nu ska jag sluta skriva och ta och börja fixa inför att natta barnen. 

Bjuder på lite bilder från idag i skogen med hundarna. Det är lite trassel i kopplerna på sista bilden, men är svårt att undvika då hundarna har dubbelkoppel och sitter ihop ptvå och två sen då de skuttar runt eller går om varandra så blir det trassel. Men det gör mig inget. 


       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Måndag 29 april 12:19

Kollar man ut idag är det svårt att fatta att det var strålade sol igår och 13 grader varmt. Vi tog en härlig promenad med hela familjen där barnen cyklade och vi vuxna gick och minstingen åkte vagnen. Hundarna var med och vi alla njöt av värmen. Men...

Av Fru Lundgren - Onsdag 24 april 18:56


Jag har verkligen inte haft varken tid eller ork att sitta här och blogga denna månad. Allt har varit tufft och tungt. Då man trodde att allt var guld och gröna skogar så vände allt på en femöring och jag har mått sjukt dåligt med ångest som gjort at...

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards