Direktlänk till inlägg 4 december 2014

Lekis och motion av hästarna.

Av Fru Lundgren - 4 december 2014 20:46

Steg upp vid 10 tiden idag efter att ha legat och dragit mig i sängen en timme. Max var idag hängig och trött för jag fick väcka han och så sen gick vi ner och åt frukost. Sen kom momme och hämtade oss och körde oss till lekis idag. Max var även där seg och var först inte alls sugen att leka med dom andra. Han satt i mitt knä, sög på tummen och ville bli sakta gungad fram och tillbaka. Sen efter ett tag så började han leka lite med två bilar och satt som mest och kollade runt på alla andra barn. Men han var som hela dagen seg och trött. Kom sen hem vid 13 tiden och då fick Max gå upp direkt och sova lunch. Testade ge han mat men han ville inget ha så han fick en vällingflaska och sen somnade han. La ner han i sin säng och sen var tanken att jag skulle ut till stallet. Men la mig en snabbia på soffan och somnade tydligen. Min man väckte mig sen då han kom hem 15:30. Så då gick han även upp och hämtade Max. Men han var inte så sugen att vakna. Söta lilla ungen. Sen har jag som bara umgåtts med min familj. Vi åt soppa och mjukbröd idag och momme kom en stund och hälsade på.
Sen så skyndade jag ut i stallet. Hästarna skulle ju motioneras och sen få mat och vatten. Jag hade tänkt skritta hästarna 30 min var. Men med tre hästar skulle det innebära närmare 2 timmar innan allt var klart. Så jag satte på oss alla reflexer och tog alla tre hästarna ut och gick 30 min med dom alla så då slog jag ju tre flugor i en smäll. Hästarna sa inte så mycket då vi gick utan dom följde snällt med och jag var tvungen att be Q ta sina korta skrittsteg då ingen av vi andra hänger med då han går i sin takt. Annars var dom så där underbart snälla som mina hästar alltid är. Tog av alla reflex och satte in dom i hagen igen. Gav dom vatten och sen kastade in höet. Så nu är hästarna klara för idag och i morgon hoppas jag även kunna motionera dom. Tyvärr jobbar min man dag så det får bli på kvällen jag skuttar ut i stallet. Måste även ta ut och gå en promenad med hundarna. Schäfrarna går mest bara runt här inne idag och väntar på sin promenad. Så jag bestämde att inte gå idag. Satte ut campa och Spike i hundgården en stund. Vilket dom inte klagade på. Ängla var där först med dom men hon surade bara och bråkade med campa så tog in henne igen.

Nu ska jag se någon film med min man innan sängen väntar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Onsdag 24 april 18:56


Jag har verkligen inte haft varken tid eller ork att sitta här och blogga denna månad. Allt har varit tufft och tungt. Då man trodde att allt var guld och gröna skogar så vände allt på en femöring och jag har mått sjukt dåligt med ångest som gjort at...

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards