Alla inlägg den 16 november 2023

Av Fru Lundgren - 16 november 2023 18:44

Jag ska väl inte säga att jag hatar vinter, för det gör jag verkligen inte. Vintern är mysig på sitt sätt, men min kropp hatar kylan. Jag är ständigt stel och kall oavsett vad jag klär mig och hur jag klär mig och detta är inte bara ute utan även inne. Medan min man och barnen går runt och säger att det är varmt inne så går jag runt och fryser. Haha. Tänkt att alla kan vara så olika. Ändå kan jag säga att jag älskar snön och trivs att vara ute på skotern, gå promenader i snön så det knarrar skönt under fötterna och det är skönt att rida i snön och slippa all regn och lera. Samt att allt känns ljusare då snön ligger på marken. Mina småhundar är inga som älskar denna snö och de vill knappt lämna huset och då man går en promenad så får man som hela tiden locka med sig dem för de vill hem och lägga sig i soffan istället för att vara ute i detta kalla och jobbiga väder. Tro mig det blir inte bättre om de har täcken på sig och sätter man på dem skor så vägrar det gå. Haha. Var idag till Hööks och köpte ett stalltäcke till Lillan. Köpte ett igår i storlek 85 men det var för tajt runt halsen då min shettis tydligen är för musklad så det blev att fara in och byta det idag till storlek 95 och jag hoppas hon kan ha det. Det är ju så konstigt med storlekar då vissa är större än andra och tvärt om. Hon är ju helrakad och då stallet är ett kallstall så kan hon inte stå utan täcke och har hon vintertäcket både ute och inne kommer hon bröja frysa ute. Så jag köpte ett stalltäcke då de ändå hade 50% rea på det och kostade bara 329 kr nu och då det fanns i skellefteå så slipper jag frakten också. 


Nu ska barnen börja nattas och sen funderar jag faktiskt på att fara ut och rida hästarna först och sen gå en promenad med hundarna för att sen avsluta kvällen med en varm dusch eller ett varmt bad. Men badet känns mer lockade än en dusch då man vaarit ute i kylan. Så det blir nog ett bad. 


Önskar er alla en bra kväll =)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards