Alla inlägg den 5 november 2023

Av Fru Lundgren - 5 november 2023 18:49

Hur är ni med att man julpyntar redan nu? Vet att det är ett delat läger då många tycker det är okej att pynta redan och många tycker inte att det är okej att julpynta före 1 december. Jag har faktiskt redan idag börjat sätta upp lite julpynt i form av stjärnor och julstakar i fönstret. Det är så sjukt mysigt och jag älskar att julpynta. Jag tycker det blir så mycket mysigare om man är ute i förväg än att bara ha det enbart några enstaka veckor. Men självklart är ju alla olika så jag tycker att alla ska få välja själva hur de vill göra.
Dock är det ju ingen julstämning ute längre då det har regnat så just nu är all den där härliga snön mer som slask och man måste ha stövlar då man är ute för annars blir man blöt och det är lika bra att gå barfota. Haha. Men jag kollar julfilmer och kommer in i rätt stämning ändå så det gör inget. Jag älskar ju julfilmer och kan se hur många som helst varje år, fast man sett dem förut så är de lika bra även nu. Så jag går runt och nynnar på julmusik och känner att jag längtar till julen.

Jag var ute idag i skogen med hästarna och det blev lite roligt faktiskt då jag upptäckte att Troy kan gå genom alla vattenpölar om det är snö på dem, men skulle det enbart vara vatten så skulle han ha panik och totalt vägrat sätta hoven i vattnet. Men idag gick han rakt genom alla pölar (eller det borde stå sjöar då det var så sjukt mycket vatten i skogen) utan att tveka och man såg ju tydligt att det var vattenpölar. Så han är helt enkelt lite udda. Men jag älskar honom ändå. Eller är det kanske så att han är så sjukt less på detta regn nu att han totalt skiter i om han råkar gå i det. Haha.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards