Alla inlägg den 8 november 2023

Av Fru Lundgren - 8 november 2023 20:48

Varför ska man bli så sjukt sugen på något då man inte har det hemma? Jag blev så sugen på godis, men då mannen ligger hemma i feber och inte kan åka till Ica så kommer det inte bli godis. Jag har ju som inget körkort och att sätta av och gå till Ica som ligger 1 mil bort kändes mindre taggande. Så blir att vara utan godis och roa sig med annat istället. Funderar om att ev gå ut i stallet eller så kanske lägga mig på soffan och läsa en bok. Något av det blir det, men ska först ut med hundarna.
Hoppas ni alla har en bra kväll =)

Av Fru Lundgren - 8 november 2023 10:51

Det började med att barnen blev febriga i för en vecka sedan sådär lämpligt mitt under lovet. Sen har som en efter en åkt dit på feber och förkyldning. Ena sonen är hemma nu i veckan då han vaknade upp i söndags och hade svinkoppar runt munnen, sen har han även varit trött och hängig efter febern. Så blev en snabbis till apoteket och köpa salva och han har varit hemma för att inte smitta andra på skolan. Inatt på jobbet fick mannen feber så nu har alla i familjen varit sjuka förutom jag och äldsta sonen. Ska vi kanske klara oss denna gång? Man ska inte ropa hej för fort så det kan ju hända att vi åker dit snart också på detta. Vilket jag inte hoppas. Både minstingen och dottern är hängiga efter febern som de hade i helgen och det är ju inte så kul, så jag hoppas att orken kommer tillbaka till dem fort. Hoppas att vi alla gjort bort allt detta innan den 18/11 för då ska man på begravning och ta ett sista förväl av morfar. Jag hoppas vi inte är sjuka då för jag vill som inte missa detta. Är man sjuk då någon fyller år kan man ju som fara dit och gratta personen senare men man kan ju som inte göra om en begravning. Så jag hoppas verkligen att vi alla är friska då. Står också och funderar om man ska ta med barnen till själva begravningen eller om man ska fara själv och sen låta barnen komma på middagen vi senare ska ha. Det är som delade meningar där då vissa tycker att barnen ska följa med och andra tycker att de inte ska följa med. Mina barn var med på begravningen då deras farmor (min mans mamma) somnat in. Men de hade mer kontakt med henne än vad de har haft med min morfar. Så vi får se hur man gör. Tänkte att vi ska sätta och prata med barnen och kolla hur de själva vill göra. 


Angående mitt tidigare inlägg så hör jag även att det är delade meningar angånde att julpynta redan. Men jag känner att alla får ju göra som de vill och det är ju upp till var och en att göra det tidigt eller sent om man vill det. Det finns ju många som inte ens julpyntar så alla får göra det de själva känner för tycker jag. Jag har alltid älskat att sätta upp julpyntet i fönsterna då det är så mysigt att se det lysa stakar och stjärnor. Jag gillar det fast jag ändå får lite ångest inför själva julen då mycket mest handlar om att ge bort dyra saker och då man själv inte har ekonomi att göra det dyraste och värsta så känns det tråkigt. Men för mig är ju inte julen att man ska spendera så mycket pengar som möjligt. För mig är ju julen att man ska umgås med nära och kära, spela spel och äta tillsammans. Detta är ju dock något vi kan göra när som helst med att äta middag och mina föräldrar och sen spela spel tillsammans med alla. Det är så mysigt. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards