Alla inlägg den 31 mars 2024

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade börjat tina fram så det var ia istället för snö på infarten. Men nej då fick vädret ett bakslag och nu står vi här med mer snö och suckar. Vi hade ju redan mycket snö och nu har vi mer. Haha. Våren kändes nu som om den är minst 5 månader bort istället för 2 månader bort. Hörde gässen skrika ute på ängen då jag var ute i lördags med djuren. Lider med dem då det hela helgen har varit dåligt väder med mycket snö och hårda vindar. Min man såg även ett gäng svanar innan helgen så jag hoppas verkligen att fåglarna hittar något att äta så de inte dör för här är ju allt under närmare 70-90 cm snö. Så det är svårt att hitta mat för djuren.
Barnen har lov nu hela kommande vecka och min man jobbar natt hela veckan så vi får se vad man ska hitta på. Kommer försöka hitta på något med barnen. Vet då i alla fall att vi ska grilla korv och umgås med momme och moffe någon dag. Hoppas då att vädret blir bra så man verkligen kan njuta ute. Samt att barnen vill att vi ska ut och köra skoter någon dag, vilket vi ska försöka göra om vi får lös pulkan som nu sitter fast där den står. Så det hade ju varit mysigt att fara ut med skotern. Jag ska också försöka få mig ut att åka skidor med hundarna. Har en längtan att testa det, så vi får se om man lyckas med det.

Hoppas ni andra har haft en bra påskhelg och att ni kommer få en bra vecka oavsett om ni är lediga eller jobbar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards