Alla inlägg den 12 mars 2024

Av Fru Lundgren - Tisdag 12 mars 18:45

Idag då det endast var minstingen hemma då alla andra var på skola och förskola så passade jag och mannen på att gå en längre promenad idag med hundarna och minstingen. Vi fick även sällskap av min mamma som följde med och cyklade då hon har för ont i kroppen för att gå slångt men får hon cykla så går det bättre. Det var väldigt fint väder idag med sol och nästan helt blå himmel. Sådär skönt så att man kunde ha gått hur långt som helst. Sen då vi kom hem så stannade vi av och åt lunch hos mamma och sen for vi och hämnade upp barnen från skolan och förskolan. Jag passade på att sen gå till stallet och mockade och packade upp det sista ur höbollen så man vet hur många dagas hö man har innan allt är slut. Så jag har så jag klarar mig till lördag lunch så vi ska innan dess ha hämtat hö. Sen for jag ut och red Troy och nu känns det på honom att det börjar bli vår då han var lite hispig och såg spöken överallt. Men ibland är det så med honom. Fast han är 17 år så kan man ibland börja fundera om han verkligen är så gammal eller inte. 


Nu ska man strax börja natta barnen och sen blir det faktiskt att hämta Troys sadel och smörja den då jag såg att den verkligen behövde det. Varit lite lat då man inte ridit så mycket med den nu detta år då Troy blev sakadad i ena muskeln och vi tog mest promenader och tog det lugnt. Men nu är han bättre så nu kan göra mer än att bara skritta då man rider. Så då är det dax att fixa upp sadeln också. 


Önskar er alla en trevlig kväll =)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards