Alla inlägg den 18 mars 2024

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussar på golven som är stora som tennisbollar. Så då är det bara att börja om igen, inget jag klagar över men det är lite drygt ibland då man får främmande och det är hår överallt fast man har dammsugat dagen före. Men men det är smällar man får ta då man valt att ha djur, jag kan inte tänka mig att leva utan dem ändå så jag vet ju om att det är perioder där det kräver mer städning runt djuren. Får njuta så länge det bara är päls för snart kommer de börja bli lerigt inne också efter varje gång hundarna varit ute. Så jag njuter för stunden att det bara är pälstussar som ligger på golvet för det går då i alla fall fort att plocka upp med handen. 


Idag så hade man tänkt kolla om dottern ville rida då det är så fint väder. Men då visade sig att hon vaknade upp och var snorig och hade lite feber. Hon är ändå pigg och glad men det blir en lugn dag. Funderar om att ta och sätta mig en stund ute på altanen med hundarna så man ändå får njuta i solen medan minstingen ska sova lite lunch. Sen då mannen kommer hem blir det att ta med sig hundarna ut på en promenad så de får komma ut och springa av sig energi. Funderar om man ska gå efter skoterspåret så hundarna kan springa lösa och leka. Var där i helgen och gick och snön är perfekt hård att gå på så man sjunker inte ner. Brukar ju gå på skoterspåren under vintern så man får mer olika "vägar" att gå på och inte bara stampar runt på samma väg hela tiden. Hundarna brukar också uppskatta det. Dock så stör jag mig på att det är väldigt få som plockar upp skit efter sina hundar. Det kan ibland ligga massor med hundskit efter skoterspåren och efter vägarna. Det ser inte alls bra ut och ändå klagar många mest på att det ibland ligger lite hästskit på vägen. Jag tycker det är mer vidrigt att råka trampa i en hundskit för de ser man inte lika tydligt som man ser en hästskit. 


Jag önskar er alla en bra dag och hoppas ni också har fint väder som ni kan njuta av en stund =)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards