Alla inlägg den 2 april 2022

Av Fru Lundgren - 2 april 2022 14:57

Ni vet då man sovit dåligt, är seg och trött och så har man tre barn som i stort sett river hela huset så fort man vänder sig om, så man seriöst står och balanserar på den där tunna balansgången om man ska sälja dom på blocket eller inte. Just där är jag nu! Att vara förälder är inte alltid en dans på rosor, det är en dans genom ett kaos av legobitar och man trampar vissar dagar på alla bitar och andra dagar trampar lyckas man undvika alla. Det är charmen med att ha barn! Jag älskar mina barn och vill inte leva utan dom, men vissa dagar är dom för busiga och retar varandra lite väl mycket på alla nerver dom kan komma åt. Så jag kastade ut dom på gården så får dom leka av sig energi och hoppas att dom lugnar sig snart.

Av Fru Lundgren - 2 april 2022 08:02

Jag somnade vid 23 tiden och sov ändå relativt bra fram till 03.40 och sen efter det har natten varit jävlig med smärta! Jag har haft så ont i mitt bäckenben att jag helst av allt hade legat och gråtit. Ska då tilläggas att jag har hög smärttröskel men det är rent illa i benen inte ens bär och jag funderade om man skulle lägga sig på soffan efter att ha varit ut med valpen. Jag visste inte om jag skulle kunna ta mig upp till sängen. Men lyckades ta mig dit och det var skönt att få krypa ner vid min man igen. Nu är allt lugnt och ingen smärta alls, vilket är skönt då jag är ensam hela dagen med barnen då han sitter på kurs idag och denna kurs måste han gå för att få fortsätta köra lastbil. Det är alltså en YKB kurs som det så vackert kallas. Skulle gissa att det heter Yrkeskompetensbevis (får i alla fall fram det då man googlar) och det måste alla i Sverige som kör lastbil ha och man måste gå om dessa 5 kurser efter 5 år från det datum man gjorde kursen sist, men pga pandemin så ställdes alla kurser in och nu måste min man gå på dessa kurser innan slutet på maj för annars tappar han sin behörighet att köra lastbil och det skulle ju vara synd då han i så fall inget jobb har sen. Så idag är det kurs 4 och den 23 april är det kurs 5 sen är han klar och kan köra på som vanligt i 5 år till. Så jag ska idag bara ta det lugnt och ligga och se på filmer hela dagen med barnen. Skulle ju vara taskigt om man får mer ont och måste ringa han på kursen så han måste följa mig till sjukhuset. Det vill man inte! Sen har ju en viss mamma (jag) lovat Milian att ha sitt 7 års kalas med sin klass i morgon. Så han skulle också bli ledsen om man ställde in allt. Så lugn dag med mycket vila borde bli bra. Sen efter kalaset är det fritt fram att storken kommer. Haha.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards