Alla inlägg den 3 april 2022

Av Fru Lundgren - 3 april 2022 22:14

Ja dagen började med att jag sovit dåligt igen. Varför jag gjort det vet jag inte. Kunde bara inte somna om efter att jag steg upp för att gå på toan vid 01.30 Steg upp vid 7 tiden och började då att städa huset inför kalaset som skulle vara kl 13. Milian som längtat en hel vecka för att få ha sitt kalas med klassen. Det roliga var att kunde komma och det blev 9 barn här idag och jag tror alla hade roligt. Sen då alla barnen åkt hem blev det att städa bort det värsta kaoset för att sen börja laga middag. Det blev 3 rätters middag med mina föräldrar med förrätt som bestod av varm macka med vitlökssmör och ost, sen varmrätten där det var grillspett med kyckling, potatisgratäng och sallad. Efterrätten bestod av glass. Sen efter att ha ätit maten och alla åkt hem blev det att natta barnen och sen natta djuren. Nu sitter man helt apatiskt och känner sig helt borta i skallen. Får hoppas att man kan sova bättre inatt och vara piggare i morgon. Jag skulle vilja sova hela natten men bara för att jag vill det så skulle det inte förvåna mig om bebisen väljer att leva rövare inatt så man inte kan sova.

Hoppas ni alla andra har haft en bra dag.

Av Fru Lundgren - 3 april 2022 11:00

Idag är det officiellt bara 21 dagar kvar innan älskade Lillebror kommer. Men riktigt när han kommer man aldrig få veta. Han är lite som Postnord, man vet aldrig när leveransen kommer och den kan lika gärna sägas sökt en men att man inte var hemma fast man satt hemma och väntade. Så i alla fall idag är det så att jag är i vecka 38 och räknas då som fullgången. Men det kan ju också bli så att man går några dagar till eller till och med hela månaden ut om det skulle vara så att Lillebror inte vill komma fast man mer än gärna vill att han ska komma. Han är så väntad och älskad redan av alla runt mig! JA jag vet att jag inte delat med mig något om det här ute på bloggen och det har sina skäl, bland annat så finns det folk jag anser bara sitter här och läser för att sen kasta skit på mig. Där av valde jag att inte skriva om att jag var gravid just för att jag inte orkade få skit på hur jag och min man lever livet tillsammans. Det menas ju inte med att jag inte ville bli gravid, för har man redan 3 barn så vet man ju hur barn blir till och jag ville ha fler barn precis som min man också ville ha! Men ändå får man skit av folk för att man väljer att följa sitt egna liv och sin egna väg. Jag kände att jag orkade inte lägga fokus på dessa idioter så jag valde att enbart dela med mig av allt runt graviditen på min instagram då den är privat och jag själv kan välja vilka som kan se vad jag lägger ut och vilka som inte kan det. Men nu känner jag att jag kan dela med mig för snart kommer ni ändå märka att jag skriver om det längre fram då jag som ändå delar med mig av mitt liv och känner att det blir svårt att skriva om mina dagar om jag inte ska skriva om lilla bebisen också. Så nu vet ni det. Många kanske redan har listat ut att jag är gravid och många som läser här finns ju även på instagram. Men nu är det officiellt att jag går ut här och bekräftar att jag är gravid! Hur har jag mått då? Ja det är lite upp och ner vissa dagar som ni har kunnat läsa. Vissa dagar mår man bra och andra dagar har man ont i kroppen och har då stannat kvar på soffan eller sängen. Men jag är glad att dessa dagar ha en man som hjälper till med allt här hemma då han inte jobbar. Så min uppgift har då enbart varit att få dom två äldre barnen till skolan och sen sett till att den yngre som är hemma får i sig mat och så. Har blivit lugna dagar med henne där man spelat spel, byggt pärlplattor och mest tagit det lugnt, något hon ändå inte klagat på. Samt att man varit ut med djuren och tagit hand om dom så fort kroppen tillåtit men ja jag saknar att gå dom där långra promenaderna med hundarna och jag saknar att rida hästar, men tröstar mig med att snart kan jag göra det igen och det ska bli skönt. Skönt att slippa den här jobbiga halsbrännan som gör att man hostar hela tiden och ibland till och med spyr av den. Skönt att kunna få tillbaka sin kropp och inte vara smidig som en flodhäst. Men samtidigt så älskar jag att vara gravid, få känna hur bebisen rör sig i magen. Jag längtar tills han kommer och man kan mysa med han.

Men först idag ska vi ha kalas för älskade Milian som har bjudit sina klasskompis då han den 15 april fyller 7 år. Så vi får se om bebis kommer ikväll efter att man kämpat på allt som ska fixas. Kommer att hålla er uppdaterade.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards