Alla inlägg den 1 april 2022

Av Fru Lundgren - 1 april 2022 08:48

Brukar ni lura folk idag eller hör ni till majoriteten som inte gör det? Jag brukar inte lura någon, jag anser att skämtet man säger kan uppfattas fel av den som tar emot det och de är ju inte snällt att låta någon gå runt ett tag och tro att skämtet är sanning innan man säger att det var ett skämt. Jag gillar inte att bli lurad på något skämt och det är nog därför jag inte själv lurar folk.
Vet att många kan lura sina partner om att dom är gravida, men det anser jag är ett slag under bältet och inte alls snällt. Men ja alla är ju olika och vill man lura folk så får man väl göra det, men tänk er för vad ni säger till folk då era skämt kan göra andra ledsna.

Vad har ni i övrigt för planer för denna trevliga fredag då? Ja men varför inte städa hela huset idag och fixa inför kalaset på söndag. Så fort mannen vaknar ska vi dra igång och städa hela huset. För i morgon är han på kurs hela dagen och jag kände inte för att städa allt själv. Så det är skönt att han kan hjälpa mig då jag vill det.
Ska även packa hö till hästarna och se om vi har så det räcker hela helgen eller om man måste be bonden komma förbi med en höboll i morgon. Dock tror jag att vi har hö så det ska räcka till hela helgen och även måndagen. Men det är lite svårt att säga ibland då vissa höbollar blir lättare då man kommit till slutet av dom och då går det mer hö i säckarna. Så det är bara att vänta och se.
Nu ska jag blunda en stund till över kaoset barnen just gjorde i vardagsrummet och sen ska jag ta tag och få dom att städa allt igen. Tänk att det tar 2 minuter för dom att göra kaos, men det tar 20 timmar för dom att sen städa detta kaos och alla ligger i en hög och gråter, även mamman. Haha.

Hoppas ni alla får en bra dag =)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards