Direktlänk till inlägg 21 april 2022

Han är här! (Min förlossning)

Av Fru Lundgren - 21 april 2022 22:00

Ja som många av er redan sett på Instagram så är älskade lillebror här! Min älskade son Matheus kom idag med rekordfart precis som sina syskon tidigare också gjort. Jag har haft värkar sen igår kl 03 på morgonen och dom har kommit och gått i styrka och ibland tagit en paus för att sen komma tillbaka igen och då hårdare. Åkte in till förlossningen vid 18 tiden men dom tyckte inte att värkarna då var så starka och jag var bara öppen 2 cm och hade 2 cm kvar av tappen, så dom tyckte jag skulle komma tillbaka en stund senare för att se hur det såg ut då och se om värkarna blivit starkare. Så kl 22 stod jag där igen och då möttes jag av en barnmorska som jag verkligen inte alls gillade och kände mig helt överkörd av henne så jag for därifrån ledsen och arg. Hon ville att jag skulle komma tillbaka då mitt vatten gått då hon ansåg att jag inte alls var redo att föda ännu, men hade hon läst i mina papper på förlossningen så hade hon då sett att vattnet ALDRIG gått av sig själv på tidigare graviditer. Dom har alltid varit tvunga att ta mitt vatten då mina hinnor är för hårda. Så jag var så arg och ledsen då jag åkte hem och har inte kunnat sova något inatt då jag haft för hårda värkar som verkligen inte lugnat sig, utan tagit mer kraft! Jag försökte med allt och till och med duscha, men jag hade så hårda värkar att det hela slutade med att man stod på alla fyra och fokuserade på att andas genom varje värk efter kl 08 låg jag fortfarade hemma och hade nu tagit mig ner till tvrummet med hjälp av min man så där låg jag nu över pilatesbollen och vaggade fram och tillbaka och skrek lite varje gång värkarna kom. Kl 11 ringde min man förlossningen då jag sa att detta kommer inte gå längre, han kommer födas hemma om vi inte åker in snart. Så det blev att kasta sig in i bilen och åka. Men då man bor ute på landen som vi gör har man 25 minuter till förlossningen och det var dom värsta 25 minuterna av det hela, för vägen tid är knölig, gropig och har en satans massa rondeller (skellefteå älskar att ha rondeller överallt!), Så det kändes som om han skulle komma i bilen. Det gjorde han tack och lov ändå inte. Vi kom in på förlossningen och jag hade aktiva förlossningsvärkar. Fick vet att jag var öppen 6 cm och tappen helt utplånad så det var bara att hoppa upp i sängen och göra sitt jobb. 45 minuter efter att vi kom in till förssloningen var han här och hade jag bett om att dom skulle ta mitt vatten och dirket dom gjorde det så kom han, så kl 12.29 kom älskade Matheus till världen och denna förlossning var helt underbar precis som tidigare. Denna gång låg jag inte på rygg i gynställning som jag brukar göra, jag ville stå på knä hängandes över nackstödet på sängen så stod som mer upp så tyngkraften hjälpte till denna gång. Så dom ställde nackdstödet på sängen så det stod rakt upp så jag kunde hänga övder det. Min man blev då också mer involverad då jag tog stöd av han och halverst hängde på hans axel där han stod vid sängen medan han hjälpte mig att hålla balansen och ge mig lustgas då värkarna kom. Helt underbart var det och vi båda grät av lycka då bebis kom och vi fick se han för första gången. Han är helt perfekt och underbar. Lika söt som sina syskon och jag kan inte sluta kolla på han. Han är verkligen helt perfekt och jag känner mig så lycklig att jag har nu 4 helt underbara barn och helt perfekta barn. Jag är komplett med dom och det är så skönt att kunna dela mitt liv med dom och med min man för han är ju pappa till alla dom också, så utan honom hade detta inte heller gått. Han är den bästa man kan ha och jag är så glad att se han med barnen och hur vi tillsammans hittar på saker med barnen och lär dom allt vi kan i livet.

Vi åkte hem efter 7 timmar på förlossningen och möttes av storasyskonen som mer än gärna ville kolla och hålla lillebror som dom så länge väntat på. 

 

Första bilden på älskade Matheus inne på BB.


 

Storebror Max som håller och ser lillebror för första gången.


 

Storebror Milian som håller och ser lillebror för första gången. 


 

Storasyster Milla som nu inte är minst längre och inte bara är lillasyster. Hon är så stolt över lillebror.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Onsdag 24 april 18:56


Jag har verkligen inte haft varken tid eller ork att sitta här och blogga denna månad. Allt har varit tufft och tungt. Då man trodde att allt var guld och gröna skogar så vände allt på en femöring och jag har mått sjukt dåligt med ångest som gjort at...

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards