Direktlänk till inlägg 16 april 2021

Härlig dag...

Av Fru Lundgren - 16 april 2021 11:27

Godmorgon världen. vilken underbar dag, säg vart går fären vart åker vi idag....
Nej men så pigg och hurtiga ska vi inte vara idag. Haha. God morgon i alla fall och hoppas eran start på denna dagen har börjat bra. Här fick man i stort sett släpa upp barnen och tvinga dom att äta och tjata på dom tills dom lyckats fixa allt och ta sig iväg. Undra hur dom kommer bli som tonåringar om dom redan nu är sega på morgonen? Men men solen lyser och det är så där grymt fint väder att man i stort sett inte vill vara inne idag. Så jag har suttit en stund på altanen med hundarna och Milla. Hundarna lekte ute i snön och Milla jagade flugor och övertalade sig själv att spindlar inte är farliga fast hon senare gick en omväg för att ta sig förbi den där stackars mini spindeln på altanen. Igår var det så grymt fint väder att jag, Milla, min man och hundarna var ute i 5 timmar. Tror att vi alla sen var trötta då hundarna gjorde natt då barnen somnade vid 20 tiden. Men det är så härligt att solen lyser och man passar då på att vara ute så mycket som möjligt. Känns så skönt att man har börjat få tillbaka energin sen man för 2 månader sen var sjuk i corona. Nu kan man börja göra mer saker utan att känna att man somnar där man står.
Nu ska man ut med hundarna och sen fara och hämta barnen från skolan/förskolan. Så jag önskar er alla en fortsatt bra dag =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Måndag 29 april 12:19

Kollar man ut idag är det svårt att fatta att det var strålade sol igår och 13 grader varmt. Vi tog en härlig promenad med hela familjen där barnen cyklade och vi vuxna gick och minstingen åkte vagnen. Hundarna var med och vi alla njöt av värmen. Men...

Av Fru Lundgren - Onsdag 24 april 18:56


Jag har verkligen inte haft varken tid eller ork att sitta här och blogga denna månad. Allt har varit tufft och tungt. Då man trodde att allt var guld och gröna skogar så vände allt på en femöring och jag har mått sjukt dåligt med ångest som gjort at...

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards