Alla inlägg den 12 januari 2024

Av Fru Lundgren - Fredag 12 jan 20:27

Idag hade jag en trött liten kille (min minsta) och medan jag hans bror satt i soffan med honom så föll hans ögon igen så jag skyndade mig upp från soffan för klockan var bara 18.50 och skulle han somna på soffan så skulle jag inte kunna natta honom senare så jag skyndade att fixa vällingen, tog pyjamas, ny blöja och sprang upp till dubbelsängen med honom. Satte på ny blöja och pyjamas. Gav han vällingen och smorde hans exem på fötterna. Sen la jag honom i hans säng (han sover vid min sida av sängen) och han somnade direkt. Nu ligger han och sover gott medan hans syskon ser på film och äter popcorn och jag springer runt och lägger in all rentvättad tvätt i varje garderob. Måste städa hela huset och har lite ångest då det känns för mycket att städa. Vi har ju som varit sjuk sen före jul och sen har jag inte riktigt haft fokus på att städa bort allt småplock utan mer dammsugit och försökt tömma bort all tvätt. Fast min man hjälper till att städa så kryper det i kroppen och jag känner sådan sjukt prestationsångest över att det måste se så snyggt ut som möjligt då släkten kommer på söndag och har kalas för dottern som blir hela 6 år. Jag har alltid prestationsångest då det kommer hem folk för jag är så van att bli dömd med att det ibland är leksaker överallt och hundhår i tussar vid hörnen. Fast jag plockar ofta och dammsugar så är det svårt att hålla huset helt rent med 4 barn och 6 hundar. Sen är jag rädd att andra ska tycka det ser stökigt ut, fast det oftast inte är det. Men jag kan aldrig få det sådär snyggt som vissa har i sitt hem där allt är stilrent och elegant. Jag har för många djur för att kunna leva så. Sen tror jag min osäkerhet bottnar i att jag varit mobbad och det knäckte mig. Att få veta dagligen att man inte duger i 3 års tid tar ut sina spår.

Men i alla fall så städar vi som sagt för att min älskade dottern Milla blir ju hela 6 år på söndag. Helt otroligt om ni frågar mig. Det känns som om hon är lika liten som minstingen ( 1 år och 9 månader), men så liten är hon tydligen inte. Tiden springer iväg och det är både kul men skrämmande.

Nej nu ska jag fixa klart med tvätten.
Ha en trevlig kväll.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards