Alla inlägg den 24 januari 2024

Av Fru Lundgren - Onsdag 24 jan 09:39

Natten har varit allt annat än bra. Jag har knappt kunnat sova och det beror inte på barnen eller mannen, det är jag själv som varit problemet. Jag har drömt mardrömmar, vaknat flera gånger i panik och kallsvettig. Så jag har verkligen inte sovit bra och jag är tröttare nu än då jag gick och lade mig så det är ju tråkigt. Jag vet inte varför jag haft en sådan här dålig natt, det är som om kroppen varit i allt annat än avslappnat läge. Jag tog ett varmt bad med min man och då brukar jag sen sova gott då spänningarna i kroppen släpper, men inatt kanske det blev raka motsatsen?!

Idag är man ensam med de två mindre barnen hemma medan de två äldre är i skolan och min man drog iväg för att köra skoter med min bror. De brukar träffas och köra skoter ihop, vilket är kul att de kan göra något tillsammans. Så min dag blir nog en lugn dag idag. Ska försöka ta mig ut med hundarna och barnen en stund i alla fall så de får komma ut. Sätter nog barnen på bobben och sen får hundarna springa lösa.

Idag då jag släppte ut hästarna så var då Troy helt galen i hagen och galopperade och travade runt i hagen och bjöd även på lite skutt och bockning. Så han börjar nog bli rastlös över att enbart ta det lugnt med promenader. Han sträckte sig i muskeln förra tisdagen och har sen dess skakat på den muskeln lite nu och då. Mest är det då han kommer ut på morgonen och sen under dagen ger det sig, men jag har tagit det lugnt med honom då jag är rädd att man kanske gör saken värre om man motionerar hårt. Veterinären tror att det är en överansträngning i muskeln då han ev sträckte sig då han busade runt i hagen då det hände. Det kan ta lång tid innan det blir bra. Det skönaste är att det inte skakar jämt och att han varken är halt eller påverkad av det. Så jag får motionera honom men jag väljer att ta det lugnt. Jag masserar honom morgon och kväll samt att han har back on track täckte på sig. Så jag hoppas han blir bra snart.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards