Alla inlägg under oktober 2020

Av Fru Lundgren - 3 oktober 2020 11:05

Önskar er alla här ute en bra lördag. Även om ni inte ska göra annat än att ligga i sängen och se film eller om ni ska ut och roa er, så hoppas jag ni får en bra dag. Att ni är rädda om er och sprider kärlek runt er.

Själv ska man ut och mocka ligghallen till hästarna och fylla på hö i säckarna så man har färdigpackad någon dag framåt. Sen ska jag skotta ut lite skit från kaninburarna. Lättare att skotta ut ofta och bara ta det skitiga än att vänta så länge så man måste ta allt. Mannen min är på kurs hela dagen så jag får hoppas barnen vill vara ute och leka så jag hinner göra allt jag ska göra. Ska även fara ut med hundarna i skogen men då brukar barnen vilja följa med och cykla så det kommer man få med dom på.

Av Fru Lundgren - 2 oktober 2020 20:14

Idag mår man bättre, men har varit lite seg i kroppen efter gårdagen. Jag tog i alla fall tag i att städa och fixa i huset så kastade ut hundarna, barnen och mannen på gården för att städa lite ensam. Kastade även ut alla hundbäddar på altanen och ställde upp stolarna på bordet för att lättare kunna komma åt överallt. Somnade nästan i soffan sen då jag var klar så skuttade upp och fixade lunch till barnen och sen blev det att fara ut till stallet. Blev motion av hästarna idag i detta grymt fina höstväder. Bäst att passa på då vädret säger att det ska bli regn hela nästa vecka. Hoppas att dom verkligen hinner ändra sig då jag tycker att hösten är bättre då det är sol och fint väder.

Nu är barnen nattade och jag ska nu skutta ut med hundarna. Min man är ledig ikväll då han har kurs i morgon så lär nog bli att se film senare ikväll.

Av Fru Lundgren - 1 oktober 2020 20:26

Jag fick igår kväll ångest och har sovit oroligt med hemska drömmar och vaknade upp idag med ångest. Hade gärna stannat kvar i sängen hela dagen. Tur att max är så pass stor att han steg upp och fixade frukost till sig själv och Milian. Så då jag kom ner hade han just ätit klart och höll på att borsta tänderna. Jag är så glad att han ibland kan fixa allt detta själv. I vanligt fall brukar jag ju stiga upp och ge han frukost. Men i alla fall så hjälpte jag till att fixa allt han skulle ha med sig och skickade iväg han med momme till skolan. Sen gav jag milla frukost och djuren fick också sin mat. Sen började jag må sämre och slutade med att man grät så tårarna sprutade och min man höll om mig. Hatar dessa dagar!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards