Alla inlägg den 5 oktober 2020

Av Fru Lundgren - 5 oktober 2020 15:46

För er som läser tidningen eller kollat på nyheterna nu i höst har nog inte missat nyheterna om den lilla flickan som blev bragd om livet av sina föräldrar. Lilla flickan som gått under namnet Lilla hjärtat, men som heter Esmeralda. Jag mår så illa då jag läser om henne och jag förstår inte hur föräldrarna kunde ha fått tillbaka henne då det var allt annat än en trygg punkt för den lilla flickan. Och ännu mer illa mår jag över att det verkligen måste hända en sådan här hemskt sak innan dom som sitter högre upp (tingsrätt/socialen och politiker) får upp ögonen om att deras system inte alls är bra och inte alls skyddar barnen så som det är tänkt. Det är många frågar som snurrat i min skalle då man läser allt och framför allt, VARFÖR fick dom tillbaka henne då både socialen och fosterfamiljen sa att det inte skulle funka. Möttes av dessa fina bilder också i helgen, men vad ger det att tänka ett ljus då jag anser att det skulle behövas en smäll på käften till den som bestämde att hon skulle till sina föräldrar på heltid.


En liten oskyldig flicka har förlorat sitt liv. Hon som hade hela livet framför sig och glädjen och buset ett barn ska ha, hon lämnade alla som älskade henne bara för att hennes trygga punkt blev ett helvete. Ett rent jävla helvete! Jag lider med hennes fosterfamilj som förlorade ett fint barn som dom älskade och som dom behandlade som sitt egna barn. Det är så hemskt och detta är verkligen alla föräldrars värsta mardröm även om dom inte fött barnet i fråga så kan man ändå älska dom oändligt. Jag hoppas att detta blir Sveriges sista fall av denna hemska mardröm. Att från och med nu ska reglerna ändras och ALLA barn ska skyddas från hemskheter. Visst man vill hålla kvar vid kärnfamiljen, men ska det kosta barns liv för att det ska se bra ut och inte splittra familjer? Jag anser att det viktigaste i sådana fall är att barnen får det bra och kan inte föräldrarna ge det till sina barn så måste dom få ett nytt hem som kan ge dom det dom behöver och vara den där trygga punkten. Det finns många familjer där barnen far dåligt då deras föräldrar dricker, använder droger, misshandlar varandra och barnen. Det för mig är inte ett hem där ett stackars barn ska leva i. Dom har inte valt att sättas till livet i en sådan familj och då måste det finnas änglar där ute i samhället som kan sträcka ut sina händer och ge barnen ett bättre hem. Jag hoppas att det blir ändringar om detta nu. Alla behöver det. Framförallt barnen där ute.

Av Fru Lundgren - 5 oktober 2020 09:46

I helgen har jag legat på latsidan och inte orkat städa eller plocka undan sakerna. Så idag efter att man skickat äldsta sonen till skolan så började jag fixa här hemma. Har satt igång en diskmaskin, en tvättmaskin och håller på att städa undan alla leksaker och annat som ligger på fel plats. Vädret är inte alls bra och det ska regna hela veckan. Så hundarna lär dra in mycket smuts i huset i veckan. Suck! Älskar hösten, men inte då det ska regna så mycket. Blir i alla fall att dra ut med hundarna i skogen då min man kommer hem senare idag från jobbet. Ska ev också gå och hämta sonen om det inte regnar, annars skulle älskade moffe (min pappa) hämta upp han idag då moffe ändå är hemma och sjuk.

Jag hoppas ni alla får en bra dag idag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards