Direktlänk till inlägg 13 juni 2023

Morgonkaos

Av Fru Lundgren - 13 juni 2023 08:48

Idag blev det ingen morgon där allt är lugnt och skönt. Nej idag blev det mer en morgon i kaos. Klockan är just efter 8.45 och jag har redan hunnit med att göra massor av saker. Steg upp kl halv 7 och gav Matehus välling, väckte Milian och Max som sov fortfarande, släppte ut hundarna på gården, såg till att grabbarna började äta frukost, handtvättade lite hundfiltar, satte hästarna på betet, gav Milla frukost, bytte blöja på Matheus, pratade lite med grabbarna innan de cyklade iväg till skolan, önskade grabbarna en bra dag då det cyklade iväg, gav hästarna nytt vatten på betet, ut med alla hundarna igen och plockade skit från gården, ge hundarna frukost och badad Ludde som tyckte att man kunde rulla i skit ute på gården då han lekte, rensa kattlådan och ge katten mat. Så nu sitter man en stund i soffan och hämtar andan innan man ska fixa sin egna frukost och även kolla om Matehus vill äta då. Sen ska man tömma tvättstugan, leta fram kläder inför skolavslutningen på fredag, sätta igång några tvättar så man kan försöka tömma tvättstugan.

Ska ju även tilläggas att jag vaknade vid 01.30 inatt och hade migränkänningar så blev att ta medicin och hoppas på att man slipper det mer idag. Vill inte ha migrän! Men som vanligt kan man inte styra över det då de är hormomstyrt och kommer oftast i samband med mensen, vilket jag i veckan ska ha.. suck. Denna vecka är en vecka jag verkligen inte vill vara sjuk på. Jag har mycket som ska fixas.

Hoppas ni andra kommer att få en bra dag oavsett vad ni ska göra. =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Tisdag 14 maj 09:56

Igår var dagen helt underbar och jag hade sett framemot att få läsa en bok då barnen somnat. Men jag fick migrän vid 20 tiden och låga på soffan hela kvällen med hundarna. Sovit dåligt inatt också pga migränen idag mår man inte heller så bra. Dock in...

Av Fru Lundgren - Måndag 13 maj 09:52


Sitter just nu ute på altanen med hundarna och njuter i solen medan jag dricker lite energidryck. Många startar morgonen med kaffe men det kan inte jag då jag får sådan sjukt mycket ångest av kaffe. Vet inte varför och jag har provat flera gånger men...

Av Fru Lundgren - Lördag 11 maj 10:36

Godmorgon bloggen. Sitter nu vid köksbordet och myser med hundarna som är taggade på att gå en lunchpromenad strax. De har sina rutiner och vet som när man ska gå oavsett hur man gör så vet de som vad klockan är. Solen lyser, himlen är helt blå och f...

Av Fru Lundgren - Fredag 10 maj 22:04

Fredag kväll, sitter i soffan med mannen och hundarna. Barnen sover gott i sina sängar och tystnaden som sprider sig i huset är sådär jobbigt tyst att man nästan får ont i huvudet då tystnaden är som tryckande. Brukar bli så då barnen somnat och huse...

Av Fru Lundgren - Lördag 4 maj 17:03


Solen skiner och det är över 18 grader varmt idag. Vi började ju morgonen att äta frukost ute på altanen, fast jag hade ont i nacken och att migränen hotade att komma. Men barnen ville äta frukost ute så vi gjorde det då. Sen satt jag och hundarna på...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards