Direktlänk till inlägg 29 november 2022

Ändrade planer

Av Fru Lundgren - 29 november 2022 15:09

Ja men då hade man ju planerat hur dagen skulle se ut och sen blev det helt plösligt ändrade planer. Men ska väl tilläggas att denna gång blev det ändrat till något bättre. Min man har ju 3-skift på jobbet och jobbar först nattvecka-dagvecka-ledigvecka. Men på veckan han är ldeig brukar han ta på sig extra pass och jobba extra på jobbet, något som ändå inte gör något då han ändå jobbar natt så vi alla sover ju här hemma och har som inte riktigt borta som då han skulle jobba dag. Men i alla fall så blev det planerat att han skulle ha jobbat natt igår och idag, men nu ringde hans jobb och sa att han inte behövde jobba extra så det var ju lite förvånande då dom sällan gör det, men ja då får man ju helt enkelt umgås med han en extra dag denna vecka och det gör ju inget. Alltid kul att ha han hemma så man slipper sitta ensam med alla barnen och djuren. Nog för att nu under dessa tider då man kan se oändligt med julfilmer så gör det inget om man är själv hemma för man är ändå så fast i filmerna att man knappt märker att klockan hunnit bli 01, vilket inte alls hände med mig igår. host host. HAHA. Men nu då han inte åker till jobbet efter middag betyder det att man har mer tid att vara i stallet, jag som annars tänkte att man inte hinner motionera hästarna idag så det är ju bara att skutta ut dit i stället och veta att man inte behöver stressa sig hem för han ska iväg. 


Ni som hade snö förra veckan, har ni kvar snön? Här är det just nu nollgradit och all snö (2 cm) som låg på marken har ni blivit till is så fast man tror att det är asfallt eller gräs/grus där man går, så inser man fort att så var det ju inte och man håller nästan på att slå sig gul och blå. Tack och lov har jag inte ramlat ännu, men än är vintern inte slut så det är väl bara en tidsfråga innan man ligger där helt utslagen på isen. Brukar ni ramla på vintern på isen då ni är ute och går?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Måndag 29 april 12:19

Kollar man ut idag är det svårt att fatta att det var strålade sol igår och 13 grader varmt. Vi tog en härlig promenad med hela familjen där barnen cyklade och vi vuxna gick och minstingen åkte vagnen. Hundarna var med och vi alla njöt av värmen. Men...

Av Fru Lundgren - Onsdag 24 april 18:56


Jag har verkligen inte haft varken tid eller ork att sitta här och blogga denna månad. Allt har varit tufft och tungt. Då man trodde att allt var guld och gröna skogar så vände allt på en femöring och jag har mått sjukt dåligt med ångest som gjort at...

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards