Direktlänk till inlägg 17 november 2022

Tålamod

Av Fru Lundgren - 17 november 2022 12:13

Att ha barn är bland det bästa jag valt att skaffa och jag ångrar inte det. Jag älskar mina barn och att se dom utvecklas och växa är roligt. Men ingen sa hur prövande det kan vara att vara förälder. Ibland får man testa sitt tålamod från morgon till kväll och man önskar där och då att man bara kunde lämna huset och dra. Man känner sig som väldens dummaste mamma och ALLT precis ALLT man gör är fel enligt barnen. Det räcker med att det inte fanns rätt yoghurt i kylen, flingorna råkade sjunka i mjölken eller man råkade smöra deras macka lite fel och framförallt får man inte blanda ihop maten på tallriken för då kan dom inte äta... listan med fel man som förälder gör kan göras LÅNG om man frågar barnen. Jag försöker alltid ha tålamod men ibland orkar jag inte längre. Man ryter ifrån och sen får man dåligt samvete och känner sig som en dålig mamma. Jag hör sällan (eller aldrig) någon annan som skriver eller pratar om detta. Pratar om hur man som mamma eller pappa brottas med att vara pedagogik och sen sitter ensamma och gråter tyst då barnen sover, för att man känner sig oduglig. Vi alla har gått igenom det och går igenom det. Men vi måste också inse att så länge vi gör det bästa för våra barn så är vi inte ensamma. Jag tror många föräldrar upplever just detta jag skrivit om, men det är jobbigt och rent ut sagt tabu att skriva eller prata om. Man får pekpinnar av andra föräldrar istället för att få en stöttande kram och någon som verkligen bryr sig. Att vara förälder är prövande från början till slut. Men försökt att ta vara på tiden ändå och njut av dom tillfällena då allt klaffar och barnen är glada. För jag tror inget barn är ständigt arg och sur på sina föräldrar. Så till er föräldrar som går igenom detta jag skrev om, vill jag skicka en stor kram och säga att ni är inte ensamma. Vi är många som går igenom samma sak. Att ha barn är att inte vilja missa en minut med dom, till att sen vilja sälja dom på blocket. Hihi. Men kärleken till våra barn är starka ändå och ett liv utan dom är inget vi vill.
Sprid kärlek och kramar istället för pekpinnar och påhopp.

 
 
Carmen

Carmen

17 november 2022 23:15

Hejsan!
Jag har läst ditt inlägg och följer även din blogg. Du är en helt fantastisk mamma till dina 4 barn och jag känner igen mig i det du skriver att många inte skriver om dom jobbiga stunderna som förälder. Därför blev jag extra glad när jag såg att även du gjorde det nu. Jag skriver om både bra och mindre bra stunder i bloggen. Livet är inte alltid rosenrött och det är inte det jag vill förmedla heller. Min blogg är en ärlig blogg och jag bloggar dagligen om mitt och min familjs liv på både gott och ont.
Om du vill följa den så svara på denna kommentar då min blogg är Lösenordskyddad.
Stor Kram från en mamma till en annan.
Mvh Carmen.

http://mylife83.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Måndag 29 april 12:19

Kollar man ut idag är det svårt att fatta att det var strålade sol igår och 13 grader varmt. Vi tog en härlig promenad med hela familjen där barnen cyklade och vi vuxna gick och minstingen åkte vagnen. Hundarna var med och vi alla njöt av värmen. Men...

Av Fru Lundgren - Onsdag 24 april 18:56


Jag har verkligen inte haft varken tid eller ork att sitta här och blogga denna månad. Allt har varit tufft och tungt. Då man trodde att allt var guld och gröna skogar så vände allt på en femöring och jag har mått sjukt dåligt med ångest som gjort at...

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards