Direktlänk till inlägg 15 november 2022

Härligt väder

Av Fru Lundgren - 15 november 2022 18:35

Just nu ligger temperaturen lite minus och det är sådär magiskt ute med frostigt landskap och kylan nyper lite i kinderna så dom blir röda av att vara ute så varmare kläder åker på om man ska ut. Men det är så härligt och fast det är lite kyligt så trivs jag med att stiga upp och gå morgonpromenaden till skolan med barnen för att lämna Max och Milian där och sen gå hem igen med barnvagnen där dom andra två sitter/ligger. Det är så härligt och fast det är lite kallt så kollar solen fram och värmer upp all efter natten. Det är i dessa ögonblick man känner att man är lycklig som faktiskt kan stanna upp och njuta av detta. Jag passar på att också göra det just för att kroppen mår bra av att kunna vara tacksam och njuta över saker man har runt sig oavsett om det nu bara var att stanna upp och kolla på solen som just vaknat eller kolla på ekorren som skuttar runt och söker mat. Dessa stunder är viktig för jag anser att vi människor tar så mycket för givet och det gäller att inte göra det. Jag älskar att kunna njuta av livet fast det varken kostar pengar eller är exklusivt. För mig handlar det att njuta av saker här och nu och se vad magisk och fin naturen och moder jord är. Vara tacksam över det och hoppas det smittar av sig på barnen så dom också kan njuta av allt runt sig. Bjuder även på några bilder jag fotat. (För att se dom i sin helhet så kolla inte via den mobil anpassade sida, utan kolla den i internet anpassad)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Fredag 17 maj 19:06


Ibland då man haft det tufft är det som om känslorna inte kommer direkt utan de kommer ett tag senare. Ikväll är det en sådan dag, min kropp vill bara gråta men jag har som inget att gråta över. Tror detta rår för att det varit lite tufft för vänner ...

Av Fru Lundgren - Torsdag 16 maj 10:04

Igår var det strålade sol och vi hade 35 grader i solen och jag tillbringade större delen av dagen att vara i skuggan på altanen med hundarna. Lilla Rufus var här igen också en stund då hans ägare skulle till stan och tyckte det kändes dumt att ta me...

Av Fru Lundgren - Tisdag 14 maj 09:56

Igår var dagen helt underbar och jag hade sett framemot att få läsa en bok då barnen somnat. Men jag fick migrän vid 20 tiden och låga på soffan hela kvällen med hundarna. Sovit dåligt inatt också pga migränen idag mår man inte heller så bra. Dock in...

Av Fru Lundgren - Måndag 13 maj 09:52


Sitter just nu ute på altanen med hundarna och njuter i solen medan jag dricker lite energidryck. Många startar morgonen med kaffe men det kan inte jag då jag får sådan sjukt mycket ångest av kaffe. Vet inte varför och jag har provat flera gånger men...

Av Fru Lundgren - Lördag 11 maj 10:36

Godmorgon bloggen. Sitter nu vid köksbordet och myser med hundarna som är taggade på att gå en lunchpromenad strax. De har sina rutiner och vet som när man ska gå oavsett hur man gör så vet de som vad klockan är. Solen lyser, himlen är helt blå och f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards