Alla inlägg den 24 oktober 2016

Av Fru Lundgren - 24 oktober 2016 20:49

Jag har under längre tid funderat på hur man skulle ha gjort med framtiden. Jag har nu på senaste året blivit mer och mer sugen att flytta till Byske då jag och barnen kommer närmare allt och vi kan mer göra saker även då mannen jobbar. Vi har ju öppna förskolan 4 dagar i veckan, badet, lekparker, affärer, skola, dagis, BVC och tandläkare och även bra med bussar till stan om man vill. Ja i stort sett allt man behöver. Men då blir jag osäker på hur jag ska göra med djuren. Jag måste i så fall göra mig av med hästarna då det inte finns stall i Byske och att ha dom i kvarter tror jag retar grannarna. ? Har kollat runt på stallplatser och att sätta hästarna i stan kändes drygt då det blir 3-4 mil enkel väg till stallet och jag har inget körkort, utan måste då åka buss. Hundarna är lättare att ta med sig så dom blir ju kvar. Jag vet att många säger att Byske är en skithåla och alla pratar skit. Visst det kanske är så, men alla snackar ju skit överallt vart man bor. Jag är väldigt kluven på hur jag ska göra och vad som blir bäst....

Visst jag trivs jätte bra här i huset och här kan jag ju ha hästarna på gården. Men samtidigt så tar jag ingenstans då mannen jobbar och bussar går inte alls så bra. Att ta körkort är samtidigt inget som lockar mig riktigt då jag inte litar på mig själv och vågar inte köra. Sen så har mitt hästintresse varit lågt sen 2 år tillbaka och inte blev det bättre av att min älskade Pajsen somnade in. Jag har seriöst ibland funderat om att stänga stallet helt och lägga ner med hästar. Jag trivs med hästarna men det är tungt ibland att ha häst på heltid, det är så mycket jobb och det är inte kul då man ser mer jobb en glädje..

Så jag vet inte hur man ska göra. Hur hade ni gjort?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards