Alla inlägg den 18 april 2014

Av Fru Lundgren - 18 april 2014 21:38

Ja jag pratade idag med min vän Mia som är här och hjälper till ibland och sa att min rygg och skadade knä börjat bråka igen och att jag funderar på att dra ner antalet hästar. Så frågade om hon ville ta Quetcho på foder ett tag så jag kan lägga fokus på dom andra och slipper känna mig dum om någon måste stå. Så nu grattar vi Mia som "fått" en egen häst att ta hand om. Han kommer stå kvar på min gård så jag kan pussa på han.

Av Fru Lundgren - 18 april 2014 21:22

Började med att Mia och några av hennes "släktingar" kom och ville rida Quetcho. Så självklart fick dom det.
Sen skulle jag tömköra ettan men hon hade så mycket energi att jag lät henne galoppträna på volten istället så hon fick kämpa lite. Blev mycket hopp och skutt i början så är glad att jag idag stod på marken. Men i slutet var hon trött och seg så jag lät henne trava i lugnt tempo ett tag innan jag sen lät henne skritta.
Sen var det Pajsens tur att komma ut. Testade dressyr sadeln på han för första gången. Han gick grymt bra. Men vattenpölarna på banan var ute efter att döda han om ni frågar han. Så han var lite ofukuserad ibland. Men skötte dig ändå bra i slutet. Han var trött han med.
Blev så sugen att ställa upp hinder och hoppa i morgon. Så vi får se om jag gör det. Så sugen på att hoppa.

Sitter just nu i soffan med värkande rygg och knä. Hade tänkt försökt rida Quetcho lite också. Men min kropp vägrade gå med på detta. Suck!

Av Fru Lundgren - 18 april 2014 09:43

Ligger nu i soffan och har just ätit. Max går runt i sin lekbil och river ner allt i sin väg. Ska strax gå upp och väcka min man. Sen blir det nog att gå ut till stallet.

Glad påsk önskar familjen Lundgren.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards