Alla inlägg den 5 mars 2014

Av Fru Lundgren - 5 mars 2014 22:05

Ligger i soffan och har tråkigt. Min man ser Star Wars. Tråkigt om ni frågar mig. Funderar om att gå upp och duscha istället och sen lägga mig och läsa eller sova. Känner mig trött och slut. Min man jobbar 8-19 i morgon så vi får se om man hinner motionera hästarna. Städa huset skulle också ha varit gjort. Det är stökigt igen. Känns som om man bara städar. Haha. Men men. Vill man ha fint måste man städa också.
Lilla Max sover redan. Han somnade som vanligt vid kl 20. Han är så duktig.

Av Fru Lundgren - 5 mars 2014 14:21

Nyss inkommen från stallet efter en mysig uteritt med min kompis Mia. Alltid kul att dra med henne och rida. Vi pratar om allt och inget och har bara så kul. Hästarna tycker också att det är kul att ridas ut tillsammans. Ettan var bara lite pigg och skuttig idag så fick säga till henne flera gånger och be henne skärpa sig. Hon lugnade sig sen och skötte sig bra. Quetcho som Mia red skötte sig bra som vanligt. Han är så grymt snäll med henne och vet som att hon inte hänger med om han skulle bete sig dumt då hon opererat ryggen.
Glömde av att fota så ni får klara er utan bild. ;)

Av Fru Lundgren - 5 mars 2014 12:00

Har nu lagt ut filmen på då Ettan hoppade här för någon dag sedan. Hindret ligger på 110 cm och det är de högsta hon hoppat..

Av Fru Lundgren - 5 mars 2014 11:53

Det är viktigt att man under sin utbildning av ett djur kan filma/fota så man sen kan gå tillbaka och se hur mycket skillnad det blivit. Och om man filmar kan man samtidigt se vad man gör för fel själv och fixa till dom då man rider nästa gång. Så jag kommer att bjuda på en film här som visar hur det går för Quetcho att skolas om till ridhäst. Kollar man på filmen så visst funderar man hur allt såg ut och nästan skäms hur han gick..  Men det går frammåt och det är de viktigaste. Han har ju bara varit ridhäst under kort tid och det är kul att se hur duktig han blivit. Jag är så glad att jag köpte han. Han är verkligen en fin kille och jag hoppas vi får många roliga år tillsammans. Fast han i slutet av november kämpade för sitt liv då han blivit sprakad i skallen av hagkompisen. Så här har ni ridfilmen. OCH inga dumma kommentarer tack..!

Av Fru Lundgren - 5 mars 2014 10:00

Tänk att man nästan alltid måste vara sig egna doktor och googla fram saker och testa om det hjälper. Det är ju skrämmande att sjukvården inte kan hjälpa en. Detta är inte första gången "jag faller genom stolarna" och måste klara mig på egen hand. Skämmande! Vågar man då lite på dom något mer? Jag har i alla fall kommit på hur jag ska slippa irritationen i urinen. Och det är med hjälp av Google. Applåder! Jag skulle seriöst dö om dom tog bort Google. Jag hittar mycket tips och hjälp dig. Visst får man ta allt med en nypa salt ibland. Men ändå det funkar nästan jämt.

Nu ska jag stiga upp och se vad denna dag har att bjuda på.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards