Direktlänk till inlägg 23 augusti 2014

Chocken var kvar hela dagen.

Av Fru Lundgren - 23 augusti 2014 21:16

Denna dag vill jag bara glömma! Spola tillbaka tiden och sudda bort hela dagen. Det började fel och slutade sen i kaos. Jag fick första chocken vid 4-tiden på morgon. Max väckte mig så jag bytte blöja och skulle ge han mat. Kollade av en slump på min mobil innan jag gav Max välling och hittade denna bild

Med texten: våran bil :(
Ja min man hade skickat den. Så jag fick panik, kände hur pulsen ökade och chocken kom. Jag pratade med han vid 1 tiden och 20 min senare brinner bilen. Skyndade till gästrummet och där låg han och sov. Väckte han och pratade en stund. Fick veta att han hade känt röklukt i bilen på väg från stan. Hade stannat på E4:an och kollat runt i bilen. Hittade inget och körde vidare. Kom in i byn och kände att lukten ökade. Stannade då och kollade under motorhuven. Hittade inget. Stänger huven och ser att det är små lågor i bilen vid passagerarsätet. Skyndar in i bilen och sliter ut sina jobbsaker, mobilen och annat smått. Även Max bilbarnstol och under tiden har han 112 i telefonen. Dom lovar att skicka branndkåren och min man ringer då pappa och säger att bilen brinner och att han gärna får komma. Pappa låg och sov men kom direkt. Han och branndkåren kom samtidigt. Så det tog 25 minuter att få dit dom. Skamligt då man kan köra på 10-15 min från brandstation och där bilen stod. Men i alla fall. Dom släckte branden i bilen som brann i hela bilen. Sen tog dom viktiga uppgifter och alla for hem.

Jag ville fara och se på bilen. Få det själv att smälta in det som hänt. Och möttes av detta.

Jag bara kände hur glad jag var att jag och Max inte var i bilen och ingen av hundarna heller. Visst är detta jävligt surt då vi renoverat bilen för 13 tusen i våras! Men vad kan man göra?

Min man åkte sen till jobbet och nu började jobbet för vi andra att få hem bilen. Det gick bra tills en jävla bil körde om pappa med traktorn så han boxerade bilen på gafflarna så bara bakhjulen gick på vägen. Volvon sicksackade lite så pappa tog det lugnt och försökte hålla den rak. Sen då Volvon for ut mitt mot vägen väljer en bil att köra om och ser allt detta men väljer ändå att köra om! Så pappa fick två snabba val. Låta Volvon slå den andra bilen av vägen eller försöka styra på sidan. Han valde sidan men tyvärr så slutade det i kaos!

Mamma skrek och jag med (vi åkte i deras bil bakom) vi såg bara hur traktorn for ner i diket (backandes) och hur det välter. Pappa ramlar runt i traktorn och jag springer ut i panik. Men innan jag hunnit fram så är pappa redan ut ur traktorn helt oskadd. Bara lite skrubbsår på händerna. Springer tillbaka till bilen. Hämtar mamma och be hon gå till pappa. Ringer min man och känner att nu bara sprutar mina tårar och jag skakar. Rösten sviker sig och jag klämmer fram i panik att min man måste ringa Erling (våran granne) och säga att han måste komma med sin stora traktor och hjälpa oss. Min man ringde sen upp och sa att Erling är på väg. Hann inte berätta så mycket för han och jag la på. Erling kom och jag började stoppa bilarna. Dom drog först upp traktorn och sen Volvon. Pappa var i chock som både jag och mamma även var. Han visslade för att lugna sig och han var likblek. Mamma grät och mina tårar kom nu och då också. Grannarna där traktorn låg i diket kom och frågade om vi ville ha hjälp. Snälla grannar.
Erling bar hem Volvon på sina gafflar till mamma och pappa. Medan pappa körde sin traktor hem.

Ringde sen min man igen som vid detta lag var mer en orolig då han trodde det blev ambulans eller helikopter för pappa till Umeå universitetssjukhuset. Så han var jätte orolig. Men tröstade han med att så allvarligt var det inte. Då lugnade han sig.

Snälla Max sov i bilen under detta kaos. Jag kände att det hänt för mycket för att ens kunna äta idag. Min kropp vägrar. Men jag har då sett till att Max har det bra. Efter att jag sett att pappa mådde bra så for jag och Max hem. Ville vara själv och smälta allt. Max somnade efter ett tag och jag bar upp han till sin säng. La mig i soffan och somnade en stund själv. Sen ringde mamma och vi gick ner för att äta lite sen middag. Så nu ikväll lyckades jag äta lite. Sen så badade Max hos mamma och pappa innan dom körde hem oss och jag har nu nattat han. Han sover nu gott i sin säng och jag väntar på min man. Vill bara krama om han och få krypa ner i hans famn.
Ska strax ge hästarna hö och kolla till dom. Hade tänkt rida men dom får stå parkerade idag.

 
 
Cicci

Cicci

26 augusti 2014 12:26

Åååå fy fan, allt jag har o säga!! Usch... Va så mina tårar tryckte på när jag läste. Shit va nära du va att kunna mista TVÅ personer i ditt liv, hur illa det hade kunnat sluta för din man o inte för o tala om din pappa :/.
Huuaa.....
Krama om de en extra gång..
KramC

http://www.bonnaliv.WordPress.com

Fru Lundgren

26 augusti 2014 13:25

Jo jag grät floder sen då chocken släppte och jag insåg hur lyckligt allt ändå slutat. Man inser först nu att ens liv kan vända på en minut. :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Av Fru Lundgren - Onsdag 13 mars 21:17


På dagens promenad så såg vi 3 änder som simmade runt i bäcken. (Fick fundera vad de heter då jag alltid kallar dem för badankor. Haha) Men det heter änder. Men till funderingen då som jag fick är, kan inte dessa frysa då de simmar runt i vattnet som...

Av Fru Lundgren - Tisdag 12 mars 18:45

Idag då det endast var minstingen hemma då alla andra var på skola och förskola så passade jag och mannen på att gå en längre promenad idag med hundarna och minstingen. Vi fick även sällskap av min mamma som följde med och cyklade då hon har för ont ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards