Alla inlägg den 12 augusti 2014

Av Fru Lundgren - 12 augusti 2014 22:00

Fast jag idag då jag vaknade inte mådde så bra så blev det bättre under dagen och sen på kvällen så bestämde jag att fara ut och rida hästarna. Jag har hela dagen varit bara hemma och tagit det lugnt. Så jag for i alla fall till stallet och tömkörde först Ettan i vinterhagen. Hon var först inte alls sugen att arbeta men gav sen och jag är rent stolt över henne. Hon skötte sig grymt bra och arbetade på bra. Hon är i någon period igen då hon är sur och seg. Misstänker växperiod då jag tycker hon känns högre i manken igen. Så då har hon ju ändå rätt att vara trött. Men i alla fall så skötte hon sig grymt bra idag och jag är stolt över henne. Longerade sen Q. Testade göra det på sommarbetet och då fick han lite svårt igen på sin högra sida och ville gärna komma in till mitten igen som han brukar göra. Så jag fick kämpa och visa han att han skulle hålla sig ut från mig. Vilket sen gick så grymt bra. Efter att jag satt han i vinterhagen med ettan så drog jag och pajsen ut i skogen. Vi red till sandgropen här i byn och klättrade i den. Jag hoppas verkligen att han får tillbaka muskler på baken/ryggen igen som har nu tappat då jag inte ridit så mycket. Han var grymt pigg på att klättra och fick hålla tillbaka han mycket då han mer en gärna ville galoppera. Men jag tyckte vi skulle skritta uppför.


 

Av Fru Lundgren - 12 augusti 2014 11:41

Vaknade med stel nacke och smärta i nacken och skallen. Suck! Men jag har ändå mycket att göra som jag ska försöka fixa idag. Hästarna ska få nya hovar och så ska dom få lite motion. Sen hade jag tänkt ta en runda i skogen med hundarna så dom får springa av sig energi. Så visst det finns ändå saker att göra fast man har en dålig dag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards