Direktlänk till inlägg 15 augusti 2014

FREDAG!

Av Fru Lundgren - 15 augusti 2014 22:00

Pusselbitarna faller på plats och det händer saker som gör att jag bara vill skrika av lycka. Men samtidigt så kan jag inte glädjas allt för mycket då jag är rädd att bakslaget kommer golva mig totalt. Efter allt skit man stött på känns det overkligt med lite medgång. Nu håller jag tummar och tår att vi slipper motgång denna gång!  

Alla skriver att det nu är så skönt med helg. Men för mig är alla dagar sköna. Jag är ju hemma med världens mysiga lilla kotte och jag trivs som fisken i vattnet. Jag har tid att vara med mina djur och jag och kotten kan leka och ha kul hela dagarna och så sen går vi ut på promenader eller leker ute i gräset. Så det finns ju alltid något man kan göra. Jag var lite trött idag så jag har varken ridit hästarna eller gått med hundarna. Men kotten måste ju ändå få leka och ha kul. Så efter att ha lekt inne så bestämde jag att vi skulle ut och mysa i solen. Så sagt och gjort. La ut en stor filt på gräsmattan och satt å kollade då kotten kröp runt i gräset och utforskade saker. Han tycket det var grymt kul och det är ju skönt att kunna göra han nöjd utan att jag behöver jobba och slita som ett djur. Sen att lära barnen redan i tidig ålder att vara ute är ju något jag tycker man ska göra. Ingen har dött av frisk luft och skitiga kläder. Tycker att ett rent barn är ett tråkigt barn. Dom ska få krypa runt och upptäcka saker. Visst man behöver ju inte sätta på vita kläder på dom och sätta ut dom på gården. Men svarta kläder syns inte lika mycket om dom skulle bli gröna och sen har man ju en tvättmaskin. Så jag älskar att se kotten krypa runt och ha kul på gården. =)

   

Sen på kvällen efter att ha varit ute och lekt så mycket så blev han så trött och momme och moffe var ju här och åt middag med oss så dom lekte ju också med han. Så då dom stängde dörren halv 8 så blev han så trött och grinig så då min man gjorde vällingen inför natten så somnade max i min famn i soffan då jag kollade på tv och låg å nynnade och strök han på ryggen. Mysiga kotten. Inte lätt att hålla sig vaken tills vällingen är klar.

Var länge sedan sist han somnade i min famn så det är bäst att njuta medan han gör det =)

 

Sen efter att kotten somnat i sin säng blev det filmkväll med min älskade man =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Av Fru Lundgren - Onsdag 13 mars 21:17


På dagens promenad så såg vi 3 änder som simmade runt i bäcken. (Fick fundera vad de heter då jag alltid kallar dem för badankor. Haha) Men det heter änder. Men till funderingen då som jag fick är, kan inte dessa frysa då de simmar runt i vattnet som...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards