Alla inlägg den 5 februari 2023

Av Fru Lundgren - 5 februari 2023 19:17

Sitter på golvet i vardagsrummet och ser på då mina 2 äldsta barn spelar tv spel, dottern ligger i soffan med dom 3 små hundarna och lilla kotten kryper runt på golvet i full fart och leker med allt han hittar. Snart ska man natta barnen och sen hoppas jag att det blir en lugn kväll så man kan se lite tv innan sängen själv väntar.

Är ni taggade på en ny vecka?
Har ni haft en bra helg?

Själv har min helg varit bra, men det har gått för fort så det känns konstigt att helgen nu är över redan. Känns som om det nyss var fredag och nu är det över igen. Folk säger ju att med barn går tiden fortare och jag börjar tro att det stämmer. Känns som om tiden aldrig gått så fort som efter att man skaffade barnen. Vad har man gjort i helgen då? Ja jag har varit ute i det fina vädret med barnen, djuren och självklart min man. Passat på att gå promenader och njuta medan solen varit framme, visst det var kallt igår och tempen visade -18 både fredagen och lördagen men idag var det bara -4 så det var skönt. Har dock sovit dåligt hela helgen så jag funderar om att lägga mig tidigt så kanske man hinner sova lite bättre inatt och då kanske man kan vara mer pigg och utvilad. Man börjar vara sliten då man inte sovit en hel natt sen i april. Det är som svårt att sova då kotten är upp 2 gånger per natt för att äta och då jag ammar honom så kan man ju som inte be mannen mata honom, visst det skulle vara skönt men är ju som svårt för honom. Jag klagar inte alls, jag älskar att amma och det känns så bra att det denna gång funkar så bra jämfört med de andra barnen. Så jag trivs med att amma men kroppen blir ju ändå seg och trött då sömnen är viktig för att man ska kunna må bra. Men kommer att börja trappa ner med amningen då kotten blivit ett år så då kan man sen ta igen det man missat med sömnen.
Nu ska barnen nattas så jag önskar er alla en bra kväll.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards