Direktlänk till inlägg 26 oktober 2022

Höstväder

Av Fru Lundgren - 26 oktober 2022 08:52

Nu känner man att hösten är här och det är både kallt och fuktigt ute. I måndags var det -5 grader då vi gick på morgonen och igår var det regn och då natten varit kall så blev det ett tunt och livsfarligt islager på vägen så man visste inte om man gick på asfalt eller is föränn det var försent och man halkade till. Jag hade valt att enbart ha kallt än att ha regn på detta också, men nu får man ju inte välja detta. Tyvärr! Idag var det dock bättre då det enbart var fuktigt ute och inte isigt. Då vädret är såhär så roar jag mig med att dammsuga hela dagarna då hundarna drar in ALLT och då menar jag verkligen ALLT smuts utifrån. Det är både grus och sand över hela huset efter att hundarna varit ute och det är inte så passade med skitiga golv då Matheus nu upptäckt att han kan krypa runt som en liten sälunge och han är snabb på att hitta saker att stoppa i munnen och med skitiga golv kan man då säga att ungen är allt annat än ren då man sen tar upp honom. Det är tur att man kan stänga barngridar så hundarna inte kommer in i tvrummet där han kryper runt. Jag brukar inte vilja ha hundarna lösa vid honom om det inte är så att jag kan hålla koll, är rädd att hundarna ska råka kliva på honom. 

Nu ska man leta fram lite frukost och ta och spraka igång denna dagen. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Onsdag 24 april 18:56


Jag har verkligen inte haft varken tid eller ork att sitta här och blogga denna månad. Allt har varit tufft och tungt. Då man trodde att allt var guld och gröna skogar så vände allt på en femöring och jag har mått sjukt dåligt med ångest som gjort at...

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards