Direktlänk till inlägg 1 maj 2022

Första maj

Av Fru Lundgren - 1 maj 2022 20:57

Idag är det första maj och det tror jag ingen har missat. Det var ju valborgs igår och jag tror att alla mer eller mindre var ute och firade detta. Själv var man hos min Farmor och Farfar och där var även mina bröder med barn och sambon och mina föräldrar samt några andra ur släkten. Vi firade helt utan alkohol så vi tände bara brasan och grillade korv och hade trevligt. Det är ju som tradition att fara dit och vara där och jag tror att vi varit där varje år sen jag var riktigt liten. Farfar har varit lite sjuk en tid nu och jag var lite orolig att han inte skulle orka fixa brasan som han alltid gör. Jag vill ju som att mina barn ska få växa upp så som man jag gjort och det känns så konstigt att tänka att dom äldre inte kommer att finnas kvar hela mina barns liv. Jag vill som inte att dom ska försvinna från oss. Man har så många minnen och roliga stunder och jag vet att det snart bara kommer bli minnen kvar och det gör mig ledsen. Nu mendade jag inte att dom kommer försvinna i morgon, men jag vet att dom är gamla och att det kan bli att dom snart inte finns kvar. Så just nu suger man åt sig av alla stunder man kan vara med dom och det är ju inte heller så lätt med tanke på denna pandemi som varit nu i 2 år. Så man får helt enkelt göra det bästa av det och kunna njuta av att ha dom nära. 


Idag blev det en promenad med hundarna i skogen innan man for till min lillebror för att fira han. Han fyllde år den 10 april men det blev att fira han idag då dom haft lite fullt upp med att bygga om hemma bland annat. Barnen lekte med sina kusiner som dom nu träffat varje dag sen Torsdag. Så det blev nu fjärde dagen i rad som dom leker och det var tydligen lika kul det. Matheus var då så otroligt jobbig att ha med sig på kalas (eller så inte), för han låg och sov hela tiden och ville inte alls vara social. HAHA. Men är man bara 11 dagar så har man rätt att få sova hur mycket man vill. Speciellt om man haft lite magknip på morgonen och sen fick man ett bad så man blev så trött av allt. Det känns så konstigt att tänka att han är här, samtidigt som det känns om om han varit här länge och inte bara 11 dagar. Allt rullar på bra och min man blir hemma ett tag till innan han sen lämnar oss några timmar per dag för att jobba. Jag tror helt ärligt att han tycker det är jobbigare att lämna oss än vad jag tycker det ska bli att vara ensam hemma med 4 barn. Jag har ju fått allt att funka med 3 barn, så jag borde få allt att funka med 4 barn också. Eller? Jag är då inte orolig alls och det sköna är ju att det bara är 1 ½ månad kvar innan barnen sen får sommarlov och alla barnen blir hemma på heltid hela sommaren. Jag har redan funderat på saker man skulle man skulle kunna göra med dom i sommar. 


Nu ska jag lägg amig på soffan och se lite film och vara social med min man och hundarna innan man ska sova.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Onsdag 24 april 18:56


Jag har verkligen inte haft varken tid eller ork att sitta här och blogga denna månad. Allt har varit tufft och tungt. Då man trodde att allt var guld och gröna skogar så vände allt på en femöring och jag har mått sjukt dåligt med ångest som gjort at...

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards